Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;



Αυτή την Παρασκευή 2/3/12
η Κινηματογραφική Λέσχη του Δημοτικού Σχολείου Αντιπάρου

στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος
«Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;»

θα προβάλει την ταινία:


«Kung-Fu Panda 2»
Ώρα
προβολής 3.00 μ.μ.

Περίληψη της ταινίας…

«KUNG-FU PANDA 2»

Στην μακρινή Κίνα ο άρχοντας Σεν πρέπει να γίνει ο επόμενος βασιλιάς. Όμως επηρεάζεται από το κακό και οι γονείς του τον εξορίζουν. Αυτός ορκίζεται εκδίκηση.
Μετά από χρόνια γυρίζει με όπλα και κανόνια αποφασισμένος να πάρει ό,τι του ανήκει ακόμα και καταστρέφοντας τα πάντα.
Οι μαχητές του Κουνγκ Φου πρέπει να τον σταματήσουν προτού το «καλό» εξαφανιστεί από το «κακό».
Ο Πο, είναι έτοιμος για την καινούρια μάχη. Όμως κάποια οράματα με ένα παράξενο σήμα τον βασανίζουν και αποφασίζει να μάθει από πού κατάγεται.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και τι σημαίνουν τα όνειρα του Πο;
Θα καταφέρουν οι πέντε μαχητές να νικήσουν το περήφανο παγόνι;



Κριτική της ταινίας...

«KUNG-FU PANDA 2»

Η ταινία μας άρεσε πολύ γιατί ήταν μια καινούρια περιπέτεια με πολύ δράση αλλά και πλάκα.
Μας άρεσαν τα κατορθώματα όλων των ηρώων αλλά περισσότερο μας ενθουσίασε ο Πο που βρήκε την εσωτερική γαλήνη και έπιανε τις βόμβες και τις πέταγε πίσω στο κακό παγόνι. Τρομάξαμε όταν νομίσαμε ότι το Πάντα σκοτώθηκε και όταν έπεσε ο πύργος. Γελάσαμε όταν ο Πο κυνηγούσε με το καρότσι τους λύκους και όταν και οι πέντε είχαν ντυθεί με μια παραδοσιακή κινέζικη στολή και χτυπούσαν τους εχθρούς. Μας έκανε μεγάλη εντύπωση το τέλος της ταινίας.
Δεν μας άρεσε καθόλου ο τρόπος του παγονιού, τα όπλα που είχε φτιάξει, όταν παγιδεύτηκε το Πάντα και οι φίλοι του, όταν ο Σεν ήθελε να τους σκοτώσει όλους προκειμένου να πάρει την εξουσία.
Εμείς ευχαριστηθήκαμε πολύ την ταινία.
Ελάτε κι εσείς την Παρασκευή στις 3.00 και θα ενθουσιαστείτε.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης



ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: "Οι Απόγονοι" (Τζωρτζ Κλούνεϊ)
Ώρα προβολής: 8.00 μ.μ.

Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

Το αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου

Έγινε σήμερα, Παρασκευή, το αποκριάτικο πάρτυ του σχολείου μας. Τα παιδιά μασκαρεύτηκαν με τις αποκριάτικες στολές τους, χόρεψαν σε αποκριάτικους ρυθμούς και έπαιξαν διασκεδαστικά παιχνίδια.
Ευχόμαστε Καλή Αποκριά και Καλό Ξεφάντωμα!


Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Αποκριάτικες μάσκες με μπαλόνι και εφημερίδα


Στη Β΄ τάξη φτιάξαμε όμορφες χειροποίητες μάσκες χρησιμοποιώντας μπαλόνια και παλιές εφημερίδες, στις οποίες δώσαμε τη μορφή ζώων.
Τα υλικά που χρειαζόμαστε για να κατασκευάσουμε μία τέτοια μάσκα είναι: εφημερίδες, μπαλόνι, ατλακόλ, νερό, ένα μεγάλο δοχείο, χαρτοταινία, ψαλίδι, τέμπερες, πινέλα.
Η διαδικασία είναι η εξής: Φουσκώνουμε ένα μπαλόνι μέτριου μεγέθους, τόσο ώστε να γίνει λίγο μεγαλύτερο από το κεφάλι μας. Στη συνέχεια κόβουμε με το χέρι μεγάλες λωρίδες από χαρτί εφημερίδας. Σε μία λεκάνη ή κουβά ή οποιοδήποτε φαρδύ δοχείο διαλύουμε ατλακόλ σε νερό, ανακατεύοντας καλά με ένα πινέλο. Ύστερα βρέχουμε καλά μία μία τις λωρίδες από εφημερίδα που κόψαμε προηγουμένως και τις κολλάμε πάνω στο μπαλόνι μας. Τοποθετούμε λωρίδες μέχρι να καλυφθεί όλο το μπαλόνι εκτός από την περιοχή γύρω από το στόμιο. Όσο περισσότερες στρώσεις από εφημερίδα προσθέσουμε στο μπαλόνι, τόσο πιο γερή θα γίνει η μάσκα μας. Αφήνουμε το μπαλόνι στην άκρη μέχρι να στεγνώσει η κόλλα και η επιφάνεια από εφημερίδες να γίνει σκληρή και σταθερή.
Μόλις στεγνώσει, σκάμε με μία καρφίτσα το μπαλόνι και βλέπουμε πως η σκληρή επιφάνεια από εφημερίδες παραμένει στη θέση της. Αν χρειαστεί, με ένα ψαλίδι ανοίγουμε περισσότερο την περιοχή γύρω από το στόμιο, για να χωράει η μάσκα να περάσει από το κεφάλι μας. Αποφασίζουμε τι μορφή θέλουμε να δώσουμε στη μάσκα μας και προσθέτουμε κομμάτια από τσαλακωμένη ή διπλωμένη εφημερίδα που τους δίνουμε το σχήμα που θέλουμε και τα σταθεροποιούμε πάνω στη μάσκα μας χρησιμοποιώντας χαρτοταινία. (π.χ. τη μουσούδα και τα αυτιά ενός σκύλου). Τώρα μένει να διαλέξουμε τα χρώματα με τα οποία θα βάψουμε τη μάσκα μας (χρησιμοποιούμε τέμπερες και πινέλα) και χρωματίζουμε όλη την επιφάνεια προσέχοντας να μη μείνουν τμήματα της εφημερίδας ακάλυπτα.
Όταν η μπογιά στεγνώσει, ανοίγουμε με ένα ψαλίδι τρύπες για τα μάτια και η μάσκα είναι έτοιμη να φορεθεί!
Μπορείτε κι εσείς με τα απλά υλικά και τη διαδικασία που περιγράψαμε να φτιάξετε τη δική σας ξεχωριστή μάσκα. Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

Αποκριάτικες μάσκες από γυψόγαζα

Οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης, μαζί με τους δασκάλους τους, Άννα Πιτσαρή και Νίκο Χριστόπουλο, κατασκεύασαν πρωτότυπες αποκριάτικες μάσκες από γυψόγαζα.

Τη γυψόγαζα μπορούμε να προμηθευτούμε από το φαρμακείο. Η διαδικασία είναι η εξής: Αρχικά κόβουμε τη γυψόγαζα σε μικρά τετράγωνα κομματάκια. Έπειτα αλείφουμε το πρόσωπό μας με βαζελίνη και βρέχοντας ελαφρά με νερό τα κομματάκια της γυψόγαζας, τα κολλάμε ένα ένα στο πρόσωπό μας, αφήνοντας άνοιγμα γύρω από τα μάτια. Μπορούμε να αφήσουμε άνοιγμα και γύρω από το στόμα ή διαφορετικά να το καλύψουμε και αυτό. Με απαλές κινήσεις, ενώνουμε με τα δάχτυλα πάνω στο πρόσωπο τα κομματάκια της γυψόγαζας για να μοιάσουν σα συμπαγής μάζα. Όταν η γυψόγαζα στεγνώσει εντελώς, αφαιρούμε από το πρόσωπό μας τη μάσκα που είναι ήδη έτοιμη!

Τώρα μένει μόνο να διακοσμήσουμε τη μάσκα. Τα παιδιά της Ε' και της ΣΤ΄ τάξης χρωμάτισαν τις μάσκες τους με χρυσαφί ή ασημί σπρέι, δίνοντάς τους χαρακτήρα βενετσιάνικο. Μπορούμε επίσης να χρωματίσουμε τη μάσκα με τέμπερα, να κολλήσουμε χαρτί, χρυσόσκονη, ύφασμα, φτερά και ό,τι άλλο σκεφτούμε!

Με τις απλές αυτές οδηγίες και συμβουλές, μπορείτε να φτιάξετε κι εσείς τη δική σας αποκριάτικη μάσκα. Καλή επιτυχία!

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο


Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου με Τ.Λ. Αντιπάρου διοργάνωσαν εκδήλωση το πρωί της Τσικνοπέμπτης 16 Φεβρουαρίου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου. Παρευρέθηκαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές του νηπιαγωγείου, του δημοτικού σχολείου και του γυμνασίου με Τ.Λ, όπου είχαν την ευκαιρία να γευτούν τα νόστιμα κρέατα που ψήθηκαν σε σχάρες από τους γονείς, να χορέψουν και να διασκεδάσουν.
Ευχαριστούμε πολύ τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για την πρωτοβουλία, καθώς και όλους όσους είτε με τη βοήθειά τους, είτε απλά με την παρουσία τους στήριξαν την εκδήλωση.

Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;


Αυτή την Παρασκευή 17/2/12

η Κινηματογραφική Λέσχη του Δημοτικού Σχολείου Αντιπάρου

στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;»

θα προβάλει την ταινία:

«Ο Γκούφυ στους Ολυμπιακούς Αγώνες»

Ώρα προβολής: 2.45 μ.μ.



Περίληψη της ταινίας…

GOOFY ALL STAR OLYMPIC

Η ταινία κάνει μία μικρή αναφορά στα ολυμπιακά αθλήματα με πρωταγωνιστή τον Γκούφη.

Στην αρχή κάθε αθλήματος ένας αρχαίος Έλληνας μας κάνει μια μικρή ιστορική περιγραφή του κάθε αθλήματος και έπειτα το πως διεξάγεται το κάθε άθλημα.

Πρώτα ο Γκούφυ ξεκινάει να συμμετέχει στα αγωνίσματα του στίβου, και έπειτα στα υπόλοιπα αθλήματα. Προσπαθεί να λάβει μέρος στα αθλήματα πέφτοντας συχνά σε γκάφες με τον δικό του ιδιαίτερο και αστείο τρόπο. Παρόλα όλα αυτά όμως, πάντοτε θέλει να βγαίνει πρώτος και νικητής .

Άραγε θα τα καταφέρει;

Μια ταινία που θα σας μείνει αξέχαστη.


Κριτική της ταινίας…

GOOFY ALL STAR OLYMPIC

Η ταινία μας άρεσε πάρα πολύ είχε ενδιαφέρον και μάθαμε πολλά για τον αθλητισμό και τα ολυμπιακά αθλήματα.

Ο Γκούφυ ήταν πολύ αξιαγάπητος και είχε πολύ πλάκα παρόλο που έπεφτε σε συνεχείς γκάφες δεν το έβαζε κάτω και προσπαθούσε πάντα να βγει νικητής.

Γελάσαμε όταν ο Γκούφυ προσπαθούσε να περάσει τα εμπόδια και να πετάξει τη σφαίρα και μάθαμε πολλά για τον αθλητισμό μέσα από τις περιπέτειες του Γκούφυ και τη συμμετοχή του στα ολυμπιακά αθλήματα.

Ελάτε αυτή την Παρασκευή στις 2:45 μ.μ. στη ταινία «GOOFY ALL STAR OLYMPIC» Θα σας αρέσει γιατί είναι διαφορετική.

Οι μαθητές της Ε’ τάξης

Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Τι θα ντυθούμε φέτος τις Απόκριες;

Έχετε σκεφτεί ότι μόνο με ένα καπέλο και λίγο χρώμα στα μάτια και τα μάγουλα μπορούμε να μεταμφιεστούμε γρήγορα και οικονομικά τις φετινές απόκριες;

Οι μαθητές της Α΄ τάξης, σας προτείνουμε:

Μπορούμε να γίνουμε ινδιάνοι

Σχεδιάζουμε τα φτερά σε πολύχρωμα χαρτόνια και τα κόβουμε.


Επίσης κόβουμε μια μακρόστενη λωρίδα από χαρτόνι, κολλάμε τα φτερά στο πίσω μέρος και ενώνουμε τη μακρόστενη λωρίδα με συρραπτικό.

Το καπέλο του ινδιάνου είναι έτοιμο. Με χρώμα βάφουμε δυο λωρίδες στα μάγουλά μας.

Σωστοί ινδιάνοι!!!

Μπορούμε να γίνουμε κινεζάκια

Κόβουμε ένα στρογγυλό δίσκο από κίτρινο χαρτόνι.

Στη συνέχεια κόβουμε μια ακτίνα του και δημιουργούμε ένα κώνο.

Έπειτα, ζωγραφίζουμε περιμετρικά με ένα μαύρο ανεξίτηλο μαρκαδόρο και κόβουμε τυχαία σε σχήμα γραμμάτων μαύρο χαρτόνι (αν δεν γνωρίζουμε κινέζικα!!!) και τα κολλάμε δεξιά και αριστερά από το καπέλο.

Τέλος κόβουμε τρεις λωρίδες από μαύρο γκοφρέ τις οποίες θα πλέξουμε και θα στερεώσουμε μια στο πίσω μέρος για τα καπέλα των αγοριών και δύο στο πίσω μέρος δεξιά και αριστερά στα καπέλα των κοριτσιών.


Μπορούμε να ντυθούμε πειρατές και πειρατίνες

Είμαστε έτοιμοι για νέες «χάρτινες» περιπέτειες, φορώντας το καπέλο του πειρατή και ταξιδεύοντας με τη φαντασία μας σε μέρη μακρινά, όχι για να κουρσέψουμε αλλά να προστατέψουμε τους ταξιδιώτες των καραβιών που μας έχουν ανάγκη. Αναρωτιέστε πώς θα τα καταφέρουμε;

Για τα κορίτσια:

Κόψτε σε σχήμα πειρατικού καπέλου μπλε χαρτόνι και μια λωρίδα από μπορντό γκοφρε χαρτί για να στολίσετε το επάνω μέρος του καπέλου.

Φτιάξτε από λευκό χαρτόνι μια πειρατική παράσταση ή ό,τι άλλο θέλετε.


Μπορείτε να φτιάξετε από μαύρο χαρτόνι τα καπέλα των αγοριών.

Καλή επιτυχία και Καλές Απόκριες!!!

Ανακοίνωση

Αύριο Τσικνοπέμπτη, όπως κάθε χρόνο, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα κάνει γιορτούλα.

Το αυριανό πρόγραμμα του σχολείου θα διαμορφωθεί ως εξής:

Ø Μάθημα θα γίνει έως τις 11.15 π.μ.

Ø Μετά τα παιδιά θα πάνε στο σπίτι για να ντυθούν.

Ø Όσα παιδιά θέλουν μπορούν να φέρουν μαζί τους τη στολή (όχι να έρθουν ντυμένα από το πρωί).

Ø ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ Ο ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟΣ και ΤΑ ΣΠΡΕΫ.

Ø ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΚΟΡΔΕΛΕΣ



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ

Οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου με Τ.Λ. Αντιπάρου και του Δημοτικού Σχολείου Αντιπάρου σας προσκαλούν την Πέμπτη 16/02/2012 στις 12 το μεσημέρι στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου για να γιορτάσουμε την Τσικνοπέμπτη μαζί με τα παιδιά μας.

Η παρουσία όλων είναι τιμή για εμάς και τα παιδιά μας και η βοήθειά σας πολύτιμη.

Από τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου με Τ.Λ. Αντιπάρου


Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

Με πινέλα και φαντασία

Η 4η Ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας, της Α΄ τάξης, βάλθηκε να μας κάνει καλλιτέχνες. Φυσικά, δεν αφήσαμε την ευκαιρία να πάει χαμένη! Ξεκινήσαμε, βήμα – βήμα στη ζωγραφική, μαθαίνοντας αρχικά ποια είναι τα βασικά χρώματα.

Φτιάξαμε λοιπόν, ένα χάρτινο πίνακα με δύο όψεις (στη μία βάλαμε τα βασικά χρώματα και στην άλλη τα χρώματα που φτιάξαμε όταν αναμείξαμε τα βασικά).







Μάθαμε για τα σύνεργα του ζωγράφου, για τον καμβά, το καβαλέτο, το ατελιέ, το εργαστήρι ζωγραφικής, τα πινέλα κ.λπ.

Εμπνευστήκαμε από τους πίνακες ζωγραφικής του μαθήματος και αναπαραστήσαμε ένα ζωγράφο εκείνης της εποχής.

Ζωγραφίσαμε πίνακες πανομοιότυπους με αυτούς σπουδαίων ζωγράφων, μιας παλιότερης εποχής, θαυμάσαμε και περιγράψαμε τα συναισθήματα που μας προκαλούν κοιτάζοντάς τους.

Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο.











Με πινέλα και φαντασία γίναμε ζωγράφοι, καθώς προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε στο χαρτί ένα αντικείμενο που τοποθετήσαμε απέναντί μας.







Η δασκάλα της τάξης
Νούλα Ελένη
Λίγα λόγια για τους μεγάλους ζωγράφους...
Σάντρο Μποτιτσέλι (Sandro Botticelli)

Ο Αλεσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι (Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi) (14441510), γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλι, (Sandro Botticelli) ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος της Aναγέννησης. Αποτέλεσε έναν από τους πιο γνωστούς και επιτυχημένους καλλιτέχνες της εποχής του, του οποίου η φήμη άρχισε να εξανεμίζεται κατά τις αρχές του 16ου αιώνα. To όνομα Μποτιτσέλι (botticelli) προέρχεται πιθανά από το προσωνύμιο Il Botticello (μικρό βαρέλι) του αδελφού του, Τζιοβάνι, το οποίο απέκτησε λόγω του πάχους του.

Σπουδαίοι πίνακες του αποτελούν: Η Αλληγορία της Άνοιξης και Η Γέννηση της Αφροδίτης (Πινακοθήκη Uffizi Φλωρεντία).


Πάμπλο Πικάσο (Pablo Picasso)

Ο Πάμπλο Ντιέγκο Χοσέ Φρανσίσκο ντε Πάουλα Χουάν Νεμοπουσένο Μαρία ντε λος Ρεμέντιος Σιπριάνο ντε λα Σαντίσιμα Τρινιντάντ Ρουίς αι Πικάσο ή απλά Πάμπλο Πικάσο (1881 - 1973) ήταν και είναι ένας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας όπου πέρασε και τα δέκα πρώτα χρόνια της ζωής του. Τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής, τα έλαβε από τον πατέρα του, ο οποίος δίδασκε σε διάφορες ακαδημαϊκές σχολές. Ο ίδιος ο Πικάσο ξεκίνησε να ζωγραφίζει σε πολύ μικρή ηλικία και έδειξε από νωρίς δείγματα του ταλέντου του. Το διασημότερο ίσως έργο του Πικάσο είναι η Γκερνίκα (ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά), η απεικόνιση του Γερμανικού βομβαρδισμού της πόλης της Ισπανίας, Γκερνίκα. Αυτός ο μεγάλος καμβάς περιγράφει την απανθρωπιά, την βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου.

Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ (Jean-Honoré Fragonard)

Ο Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ (1732 - 1806) ήταν Γάλλος ζωγράφος της εποχής του ροκοκό.

Στην ηλικία των 6 ετών ο Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ εγκαταλείπει την γενέτειρα του για να εγκατασταθεί μαζί με την οικογένεια του στο Παρίσι, όπου θα περάσει ολόκληρη σχεδόν την υπόλοιπη ζωή του. Ήδη από πολύ μικρός λάτρευε την ζωγραφική, και οι γονείς του, βλέποντας το αυτό τον έστειλαν σε ηλικία 14 ετών στο καλλιτεχνικό εργαστήρι του Φρανσουά Μπουσέ. Ο Φραγκονάρ θεωρείται ζωγράφος της επιπολαιότητας, μολονότι έχει εμπνευστεί σε πολλά έργα του από την ολλανδική ζωγραφική του 17ου αιώνα, καθώς και από θρησκευτικά θέματα. Με μια εκπληκτική ικανότητα, ο Φραγκονάρ ήξερε να αποδίδει πιστά τις εκφράσεις των ανθρώπων, με περιχαρείς γκριμάτσες και μορφασμούς, και με υφάσματα γεμάτα ζωντάνια. Οι πινακες του κατακρίθηκαν πολύ κατα την διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.

Αμεντέο Μοντιλιάνι ( Αmedeo Modigliani)

Ο Αμεντέο Κλεμέντε Μοντιλιάνι, στα ιταλικά Amedeo Clemente Modigliani (1884- 1920) ήταν Ιταλός ζωγράφος και γλύπτης. Φιλάσθενος στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, πέθανε σε ηλικία 35 ετών. Το ψευδώνυμο του ήταν Μόντι (Modi). Όσον αφορά την οικογένεια του, γνωρίζουμε ότι γεννήθηκε από αστούς γονείς Σεφαρδίτες Ιουδαίους. Από νωρίς όμως γνώρισε τον κόσμο της τέχνης και αποφάσισε να γίνει ζωγράφος. Σε ηλικία 14 ετών άρχισε να παίρνει μαθήματα ζωγραφικής. Ένα χρόνο αργότερα, σε ηλικία 18 ετών, συνέχισε τα μαθήματα ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών της Βενετίας, όπου εμβάθυνε στην ιστορία της τέχνης.

Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh)

Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh, προφορά στα ολλανδικά: Βίνσεντ φαν Χοχ) (1853 - 1890) ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ γεννήθηκε στο ολλανδικό χωριό Ζούντερτ και ήταν ο μεγαλύτερος από τα συνολικά οκτώ παιδιά της οικογένειάς του, γιος του πάστορα Θεόδωρου Bαν Γκογκ. Το 1880, σε ηλικία 27 ετών, ξεκινά να παρακολουθεί τα πρώτα του μαθήματα ζωγραφικής. Επηρεάζεται σημαντικά από το κίνημα του ιμπρεσιονισμού και ειδικότερα σε ότι αφορά τη χρήση του χρώματος. Μερικά σημαντικά έργα του είναι: Οι πατατοφάγοι, Το δωμάτιο του βαν Γκογκ στην ΑρλΤο δωμάτιο του καλλιτέχνη με το κρεβάτι του), Το κόκκινο αμπέλι, Έναστρη νύχτα, Βάζο με δώδεκα ηλιοτρόπια, Σιτοχώραφο με κοράκια

Λεονάρντο ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci)

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452 - 1519) ήταν Ιταλός αρχιτέκτονας, ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός, εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, γεωμέτρης και επιστήμονας που έζησε την περίοδο της Αναγέννησης. Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι, υπήρξε ακόμα σημαντικός εφευρέτης και επιστήμονας, με σημαντική συνεισφορά στην ανατομία, και την αστρονομία. Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στην πόλη Αντσιάνο, κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας. Το πλήρες όνομα του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci", αν και υπέγραφε τα έργα του ως "Leonardo" ή "Io, Leonardo" (= «Εγώ, ο Λεονάρντο»). Μεγάλωσε με τον πατέρα του στην πόλη της Φλωρεντίας, όπου από πολύ μικρή ηλικία έδειξε δείγματα της ευφυΐας και του καλλιτεχνικού του ταλέντου. Αυτός ήταν και ο λόγος που στάλθηκε σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών ως μαθητευόμενος στο εργαστήριο του φλωρεντινού ζωγράφου και αρχιτέκτονα Αντρέα ντελ Βερόκιο. Οι πρώτες δημιουργίες του Λεονάρντο έγιναν την περίοδο που ήταν μαθητευόμενος του Βερόκιο. Ακόμα και σε αυτά τα πρώιμα έργα του, αναδεικνύεται το ταλέντο του στο σχέδιο αλλά και η πειθαρχημένη προσοχή του στη λεπτομέρεια. Μερικά σημαντικά έργα του είναι: Η Μόνα Λίζα είναι ένα από τα περίφημα έργα του.

Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ (Pierre Auguste Renoir)

O Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ (1841 - 1919) ήταν Γάλλος ζωγράφος και εκπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού. Γεννήθηκε στην πόλη Λιμόζ της Γαλλίας, γιος του ράφτη Λεονάρ Ρενουάρ και της εργάτριας Μαργκερίτ. Φοίτησε στα επτά του χρόνια σε καθολικό σχολείο. Τα βράδια παρακολουθούσε μαθήματα στη Σχολή Σχεδίου και Διακόσμησης. Το 1867 ένας πίνακας του με τον τίτλο Λιζ (Lise) έγινε δεκτός στο Σαλόν του Παρισιού. Την περίοδο αυτή, θεωρείται πως ο Ρενουάρ επηρεάστηκε σημαντικά από τον Κλωντ Μονέ, πλησιάζοντας ολοένα και περισσότερο προς τον ιμπρεσιονισμό. Το 1919, ο Ρενουάρ επισκέφτηκε το Λούβρο όπου είχε την ευκαιρία να δει δικούς του πίνακες να εκτίθενται μαζί με κλασικά έργα. Απεβίωσε στις 3 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς, σε ηλικία 78 ετών.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...