Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;







ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
«Tο κόκκινο μπαλόνι»

Η ταινία που θα δείτε γυρίστηκε στο Παρίσι. Μας μιλάει για ένα αγόρι που βρήκε τυχαία στο δρόμο ένα κόκκινο μπαλόνι. Το μπαλόνι αντί να πετάξει μακριά (όπως κάθε φυσιολογικό μπαλόνι..) ακολουθούσε το αγόρι σε όλες του τις βόλτες , σαν να ήταν ένας αληθινός φίλος!
Όμως το γυαλιστερό αυτό κόκκινο μπαλόνι προκάλεσε τη ζήλεια των συμμαθητών του αγοριού που ήθελαν να το σπάσουν.
Τι θα γίνει όμως στο τέλος; Θα τα καταφέρουν να σπάσουν το κόκκινο μπαλόνι; Και τι πρωτότυπο τέλος μας επιφυλάσσει η ταινία;



ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Η ταινία που είδαμε ήταν φανταστική! Είναι γυρισμένη στο Παρίσι και τα παλιά γκρίζα κτήρια σε αντίθεση με το κόκκινο γυαλιστερό μπαλόνι κάνουν την ταινία ατμοσφαιρική. Σε αυτό βέβαια βοηθά και η μουσική που παίζει μεγάλο ρόλο, αφού τα λόγια των πρωταγωνιστών είναι πολύ λίγα.
Μας άρεσε πολύ που το κόκκινο μπαλόνι ακολουθούσε το αγόρι σαν να ήταν αληθινός φίλος.
Θυμώσαμε όταν οι συμμαθητές του ήθελαν να σκάσουν το γυαλιστερό του μπαλόνι από τη ζήλεια τους.
Και συγκινηθήκαμε πολύ όταν στο τέλος όλα τα μπαλόνια του Παρισιού πήγαν κοντά στο αγόρι και τον πήραν μαζί τους για μια βόλτα στον ουρανό…!
Η ταινία διακρίθηκε με πολλά βραβεία μεταξύ των οποίων το Όσκαρ σεναρίου, το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, το βραβείο κριτικών κινηματογράφου στη Νέα Υόρκη, της Ακαδημίας του κινηματογράφου στο Λονδίνο και άλλα πολλά βραβεία σε αντίστοιχες διοργανώσεις στο Τόκυο, το Μεξικό και άλλα μέρη όπου προβλήθηκε.
  


Ελάτε την Παρασκευή 1 Μαρτίου και ώρα 13.30μ.μ. να τη δείτε μαζί μας και να μοιραστούμε τις εντυπώσεις μας!

                                                  Οι μαθητές-τριες της Δ΄ τάξης
    


Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Ένα μικρό Λαογραφικό Μουσείο στο σχολείο μας!



        Η 13η Ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας μας «Μες στο Μουσείο» της Β΄ Δημοτικού μάς έδωσε την αφορμή να ταξιδέψουμε στο χτες των προηγούμενων γενεών, της γενιάς των παππούδων και προπαππούδων μας.

      Ζητήσαμε γι’ αυτό, τη βοήθεια των γονιών και των παππούδων μας, ψάξαμε στις αποθήκες και τα πατάρια των σπιτιών μας, ανακαλύψαμε αντικείμενα από το χτες και υπέροχα οικογενειακά κειμήλια και τα φέραμε με σκοπό να τα δείξουμε στους συμμαθητές μας και στο υπόλοιπο σχολείο.

Έτσι, συγκεντρώθηκαν στην τάξη μας παλιά χάλκινα μαγειρικά σκεύη, μπρούτζινοι μύλοι, γουδιά και ποτηράκια, πήλινες στάμνες, λυχνάρια φωτισμού, παραδοσιακά σίδερα με κάρβουνα για το σιδέρωμα των ρούχων, παλιές φωτογραφίες, παραδοσιακοί δίσκοι σερβιρίσματος, παραδοσιακά πλεκτά με βελονάκι, παλιά σιδερένια κλειδιά, ξύλινες καρέκλες με ψάθινη βάση, παραδοσιακά κιλίμια υφασμένα σε αργαλειό, παραδοσιακά κεντήματα με τη λέξη Καλημέρα που συναντούσε κανείς σχεδόν σε κάθε παραδοσιακό σπίτι.
 



                       












Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη χρήση, το υλικό κατασκευής και την παλαιότητα των αντικειμένων, γράψαμε λεζάντες για το καθένα ενώ με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι κάποια αντικείμενα λαογραφικού ενδιαφέροντος βρίσκονταν μέσα στο χώρο του σχολείου μας και τα προσθέσαμε στη συλλογή μας.



    Η αφίσα ήταν έτοιμη σχεδόν μια βδομάδα πριν από το άνοιγμα του μουσείου μας στο κοινό, ώστε όλοι οι μαθητές του σχολείου να ενημερωθούν. Η τοποθέτηση της επιγραφής στην πόρτα της αίθουσας προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στους μαθητές των άλλων τάξεων για τη νέα ιδιότητα της σχολικής μας τάξης.












Τα εκθέματα τοποθετήθηκαν στα θρανία μας. Περίπου για ένα δίωρο, η αίθουσά μας άνοιξε για τους μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου που επισκέφτηκαν το μικρό μουσείο μας ανά τάξη έχοντας την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μικρή μας συλλογή και να πληροφορηθούν για τη χρήση των αντικειμένων με τους μικρούς μαθητές της Β΄ τάξης στο ρόλο του ξεναγού.

Οι μαθητές όλων των τάξεων έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη συλλογή μας, γεγονός που αντάμειψε την προσπάθειά μας αυτή.

Συγχαρητήρια στους μικρούς μαθητές της Β΄ τάξης που ανταποκρίθηκαν υπεύθυνα σε αυτή τη μικρή εκδήλωση και ένα μεγάλο ευχαριστώ στις οικογένειες των μαθητών, στις συναδέλφους και τη Διευθύντρια του Σχολείου που πρόσφεραν τα οικογενειακά τους κειμήλια για την έκθεσή μας.

Στόχοι μας σε αυτήν την Ενότητα ήταν:
  1. Μια πρώτη γνωριμία με την έννοια του Μουσείου και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο
  2.   Γνωριμία με το Λαογραφικό Μουσείο
  3.   Γνωριμία με την καθημερινότητα του χτες μέσα από αντικείμενα και παλιές φωτογραφίες
  4.  Συλλογή παροιμιών, δραστηριοτήτων, παραδοσιακών παιχνιδιών του χτες   Επαφή με την λαϊκή παράδοση και το λαϊκό πολιτισμό της περιοχής (Αντίπαρος - Πάρος)
  5. Σύγκριση της καθημερινής ζωής του χτες και του σήμερα  
                                                                            Η δασκάλα της τάξης 
                                                                                  Νούλα Έλενα 

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Άνθισε μια αμυγδαλιά στην τάξης μας!


Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης και το πανέμορφο δεντράκι της αμυγδαλιάς που πάλι πρώτο θα ανθίσει, φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής δουλεύοντας ομαδικά  και γιατί όχι… ανθίσαμε μια αμυγδαλιά στη δική μας τάξη που στόλισε τον τοίχο με την ομορφιά της…

Για την κατασκευή χρειαστήκαμε:
·         Ένα τελάρο (οποιουδήποτε μεγέθους)
·         Ροζ και καφέ νερομπογιά
(συνδυάζοντας τα αντίστοιχα βασικά χρώματα
 άσπρο - κόκκινο,  μπλε κόκκινο - κίτρινο )
·         Πινέλα
·         Ένα πλαστικό μπουκάλι με πάτο σε σχήμα μαργαρίτας

Και ο πίνακας ζωγραφικής είναι έτοιμος…



                                                                                    



                                                                                        Από τους μαθητές-τριες της Β΄τάξης
                                                                                        Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Νούλα Έλενα



Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;







Περίληψη της ταινίας…
«Ο μεγάλος ποντικοντεντέκτιβ»

Η ταινία μας δείχνει τη ζωή δύο ποντικιών ενός μπαμπά ποντικιού και της κόρης του.
Τα δύο ποντίκια μένουν σε ένα μικρό σπιτάκι. Ο μπαμπάς της μικρής ποντικίνας έχει ένα μαγαζί που φτιάχνει παιχνίδια και της χαρίζει ένα μουσικό κουτί, που το κούρδιζε κι έβγαινε μια μπαλαρίνα και χόρευε. Εκείνη τη νύχτα ένας κακός ποντικός έστειλε το συνεργάτη του μια νυχτερίδα και παίρνει το μπαμπά, για να φτιάχνει για εκείνον πράγματα. Η κόρη κρύβεται σε ένα ντουλάπι.
Από την επόμενη ημέρα η ποντικίνα αρχίζει να τον ψάχνει. Απευθύνεται σε έναν γιατρό, του εξηγεί το πρόβλημά της κι αυτός την στέλνει σε έναν ντετέκτιβ, που της υπόσχεται ότι θα την βοηθήσει
Η περιπέτειά τους αρχίζει.
Θα καταφέρουν να βρουν άραγε τον πατέρα της; Πώς θα γλιτώσουν από τις διάφορες παγίδες;


Καλαργύρου Φραντζέσκα, Ραγκούση Κατερίνα





Κριτική της ταινίας...
«Ο μεγάλος ποντικοντεντέκτιβ»
                         
Η ταινία ήταν πολύ ωραία.
Μας άρεσε πολύ που ο μπαμπάς χάρισε το δώρο στο κοριτσάκι του και  την προστάτεψε από τον κακό.
Χαρήκαμε όταν τελικά ξαναβρέθηκαν πατέρας και κόρη.
Δεν μας άρεσε η νυχτερίδα που πήρε τον μπαμπά.
Φοβηθήκαμε όταν έκλεισαν το κοριτσάκι στο μπουκάλι.
Θυμώσαμε όταν αντικατέστησαν την βασίλισσα τον ποντικιών με μια ψεύτικη κούκλα που της έμοιαζε.

  Αντμίρα Τσερρίκου, Αντριάν Βισκούλι, Βικτωρία Πατέλη, Λευτέρης Σκιαδάς
                                                                                  


Ελάτε την Παρασκευή στις 2.45 για να το ανακαλύψετε.
                                        Την ταινία παρακολούθησε η Γ΄τάξη.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...