Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2015

Πρόσκληση για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου


Αυτή την Τρίτη, 24 Μαρτίου, σας προσκαλούμε στον εορτασμό της Εθνικής μας Επετείου που θα γίνει στην αίθουσα Καλουδά του Σχολείου μας.
Τη γιορτή θα παρουσιάσουν οι δύο μεγάλες τάξεις με τα θεατρικά:

Ε΄ τάξη
Τα Πορτραίτα των Ηρωίδων της Επανάστασης
(Το έργο αποτελεί διασκευή δύο θεατρικών έργων : Τα παγωμένα πορτραίτα των Ηρώων της Επανάστασης και Το μεγάλο χρέος)
Σκοπός της διασκευασμένης παράστασης, η ανάδειξη  του ρόλου της Ελληνίδας γυναίκας στον Αγώνα.

Στ΄ταξη
Το χάνι της Γραβιάς
Οι μεγάλες δυνάμεις



Πρόγραμμα  γιορτής:
1. Εισαγωγικό βίντεο με το χρονικό της Επανάστασης
2. Θεατρικό από την Ε΄ τάξη
Τα Πορτραίτα των Ηρωίδων της Επανάστασης
3. Προβολή βίντεο για το ρόλο των γυναικών στη Επανάσταση
4.  Θεατρικό από την Στ΄ τάξη
Το χάνι της Γραβιάς
Οι μεγάλες δυνάμεις





Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

Ένα παραμύθι για το νερό...

   

      Στα πλαίσια του φετινού περιβαλλοντικού προγράμματος (με θέμα το Νερό) που εκπονείται από τις μεγάλες τάξεις αλλά και της Παγκόσμιας μέρας νερού την περασμένη Κυριακή 22 Μαρτιόυ, γίναμε συγγραφείς μιας μικρής και παραδειγματικής ιστορίας. Ένα βίντεο που προβλήθηκε στην τάξη σχετικά με τα αποθέματα του νερού στο μέλλον και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στον άνθρωπο και το περιβάλλον, αν αυτό σταματήσει να υπάρχει, απότελεσε την αφορμή να εμπνευστούμε το παρακάτω παραμύθι.
     Σε αυτό εμπλέξαμε ενεργά τους εαυτούς μας αλλά και έναν σούπερ ήρωα. Μας αρέσει να μας βγάζει από τη δύσκολη θέση πάντα μια ανώτερη δύναμη. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι μέσα σε αυτόν του υπερ ήρωα και τις υπερδυνάμεις του, βρίσκεται ο καθένας από μας.
    Ναι, καλά ακούσατε! ΕΜΕΙΣ έχουμε την Υπερδύναμη της συνείδησης για έναν καλύτερο κόσμο.





Το βίντεο - αφόρμηση για τη συγγραφική μας δραστηριότητα:


από τους μαθητές\τριες της Ε΄τάξης



Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2015

My town



Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, η Δ΄τάξη του σχολείου μας, σχεδιάσαμε την πόλη μας με σκοπό την εμπέδωση του λεξιλογίου που μάθαμε στο κεφάλαιο 3 " Where I live" του βιβλίου μας.
Ο συνδυασμός εικαστικής έκφρασης και εκμάθησης ήταν εκπληκτικός.
                                                                                                         
                                 από τους μαθητές της Δ΄τάξης 
και την καθηγήτρια αγγλικών Πατσιοδήμου Μαρία

Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2015

Και πάλι στο γήπεδο...



Την περασμένη Τρίτη , 17-3-2015, συγκεντρωθήκαμε οι μεγάλες τάξεις (Δ΄, Ε΄, Στ΄) όλων των σχολείων Πάρου και Αντίπαρου στο γήπεδο του ΑΟΠ στην Παροικιά  για την διεξαγωγή φιλικών αγώνων στα πλαίσια της Ημερίδας ποδοσφαίρου "ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑ".
Κορίτσια και αγόρια αγωνιστήκαμε με ευγενή άμιλλα στους αγώνες που διεξήχθησαν μεταξύ των σχολείων, κάναμε καινούριους φίλους και ευχαριστηθήκαμε το παιχνίδι.

Απολαύστε μας...










Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2015

Η ελιά

Δεκάδες τα ποιήματα, πολλοί οι ποιητές που έγραψαν για την ελιά. Από τον Όμηρο μέχρι τους πιο σύγχρονους. Ο Όμηρος αγάπησε την ελιά μέσα στους χιλιάδες στίχους του, στα αποσπάσματα της Οδύσσειας (κυρίως) και της Ιλιάδας.
Στον Κωστή Παλαμά η ελιά είναι του ήλιου η θυγατέρα η χαϊδεμένη και αγαπημένη. Ο ήλιος  θρέφει την ελιά με την αγάπη του κι εκείνη παντού και πάντα αυτόν θέλει να κοιτάζει. Η σχέση ήλιου και ελιάς στο επίκεντρο.
Ακολούθως τονίζεται ότι όπου γης και… πατρίς. Η ελιά παντού στέκεται και δίνει τους καρπούς της, μέχρι να γεράσει, μέχρι να πάψει. Στον ίσκιο της ελιάς ξεκουράστηκε ο Ιησούς στο Κήπο των Eλαιών λίγο προτού σταυρωθεί και το δάκρυ του πότισε για πάντα τη ρίζα της. Η ελιά που είναι ο μόχθος των φτωχών και σπανίως των πλουσίων. Η ελιά που φωτίζει μέσα στη νύχτα με το φως του φεγγαριού πάνω στη ασημένια της φύλλα. 

Με αφορμή το ποίημα « Η ελιά» του Κωστή Παλαμά που διδαχθήκαμε και αναλύσαμε  στο βιβλίο της Γλώσσας, εμπνευστήκαμε , γίναμε μικροί ποιητές, γράψαμε τα δικά μας ποιηματάκια  και τα ομορφύναμε με τις ζωγραφιές μας:

Με φυτεύουν όπου θέλουν
νηστικοί ποτέ δε μένουν.
Λάδι και ελιά,
το βγάζω το χρόνο μια φορά!

Όλοι μ’ έκαναν  βασίλισσα  των φυτών
κι εγώ τους κυβερνώ
μες στο δάσος το πυκνό
σ’ εμένα κάθισε ο Χριστός!

Είμαι ένα απ’ τα σημαντικότερα  δέντρα
εχθρό δεν έχω κανένα πια
και το λέω δυνατά
τα πάντα μιλούν για μένα ξανά.
                                            Κατερίνα



Η ελιά είναι δέντρο
που βγάζει λάδι
και γεμίζει το καντήλι
να έχουμε φως το βράδυ.
                                           Ηλίας


Η ελιά είναι μεγάλη
ψηλή και φουντωτή
που ο Χριστός την ευλόγησε
πριν να σταυρωθεί.

Ζει πολλά χρόνια
ποτέ δεν παραπονιέται,
πολλές ελιές μας δίνει
 και πολύ ευχαριστιέται.

Όλα τα παιδιά την καμαρώνουν
γιατί δίνει ελιές παντού
 σ’ όλη τη γη φυτρώνουν
και μας μένει πάντα στο νου!
                                            Ερίλντα



Ο παππούς μου κάποτε είπε
τις ελιές να μην ξεχνώ
να ποτίζω, να κλαδεύω,
να μαζεύω τον καρπό.

Όσα χρόνια κι αν περάσουν
κι αν εκείνος πια δε ζει
η ελιά δε θα γεράσει
το παιδί μου θα τη βρει!
                                   Χρυσούλα




Βρήκαμε και ποιηματάκια από βιβλία:

Ξεκινώ απ’ τα περιγιάλια
κι ανεβαίνω αγάλια-αγάλια
μέχρι τα ψηλά βουνά,
δασωμένα και γυμνά.

Μες στους κάμπους μες στα βράχια
Πλάι  ανεβαίνω πρίνους,
στα χωράφια με τις ρίζες μου ρουφώ
το χρυσάφι το αργυρό.

Κάθε δύο χρονιές καρπίζω
και τα κιούπια σας γεμίζω
με χυμό κεχριμπάρι
που αξίζει όσο

Τη ζωή στον τόπο δείχνω
με το λάδι μου το φίνο,
τη ζωή και τη χαρά
και στην αγορά φτερά.
                              Φραγκούλης

                                 
                                                                                      Μάριος






Δείτε επίσης ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ γυρισμένο στη Θάσο.


                                     Η δασκάλα και οι μαθητές της Δ΄τάξης
                               Καρβελά Αναστασία


Μην ξεχάσετε να φορέσετε το Μάρτη σας

Ο «Μάρτης» ή «Μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο εξαπλωμένο σε όλα τα Βαλκάνια, λόγω της υιοθέτησής του από τους Βυζαντινούς, οι οποίοι και το διατήρησαν. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, επειδή οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων συνήθιζαν να δένουν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και φοριέται είτε σαν δαχτυλίδι στα δάχτυλα, είτε στον καρπό του χεριού σαν βραχιόλι. Καμιά φορά φοριέται ακόμα και στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, ώστε να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του.
 Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» φοριέται κυρίως από τα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπά του από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.
 "Μάρτη" δεν φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές την έβαζαν γύρω από τις στάμνες για να προστατέψουν το νερό από τον ήλιο και να το διατηρήσουν κρύο.
 Σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.












Και φυσικά δε λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή!
Γι’ αυτό έτοιμες και οι δικές μας Σαρακοστές.





Μερικές παροιμιώδεις εκφράσεις για το Μάρτη είναι:



                                                                                    Η δασκάλα και οι μαθητές της Δ΄ τάξης

                                                                                    Καρβελά  Αναστασία

Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015

O Σαίξπηρ στο σχολείο μας...


Στα πλαίσια της γνωριμίας μας με τα μεγάλα έργα της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και τους συγγραφείς τους, στην Ε΄ τάξη του σχολείου μας ασχολούμαστε με τον υπέροχο William Shakespeare!Αφού μελετήσαμε τη ζωή του, την εποχή του και κάποια από τα έργα του, ενθουσιαστήκαμε και αποφασίσαμε να παίξουμε λίγο θέατρο! Midsummer Night's Dream. Καθώς κάναμε ανάγνωση του έργου μας δημιουργήθηκαν διάφορες απορίες.Ποιος καταλληλότερος να μας απαντήσεις από τον ίδιο το συγγραφέα.Έτσι λοιπόν, καλέσαμε αυτοπροσώπως τον William Shakespeare στο σχολείο μας. Ήπιαμε μαζί του τσάι, φάγαμε πεντανόστιμα μπισκοτάκια (tea and cookies) κι εκείνος απάντησε σε όλες μας τις ερωτήσεις. Press conference με τα όλα της. Η επικοινωνία μας ήταν άψογη, καθώς τα αγγλικά μας σκίζουν. Thanks a mil Mr Shakespeare. Τώρα που σας γνωρίσαμε καλύτερα, θα γίνουμε φανατικοί αναγνώστες σας.




Η Βιογραφία του

Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ (αγγλικά: William Shakespeare) (Απρίλιος 1564 - 3 Μαΐου 1616) ήταν Άγγλος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας. Θεωρείται ευρέως ως ο σημαντικότερος συγγραφέας που έγραψε στην αγγλική γλώσσα και ένας από τους σημαντικότερους δραματουργούς παγκοσμίως. Συχνά αποκαλείται εθνικός ποιητής της Αγγλίας και "Βάρδος του Έιβον". Τα σωζόμενα έργα του, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων συνεργασιών, αποτελούνται από περίπου 38 θεατρικά έργα, 154 σονέτες, δύο μεγάλα αφηγηματικά ποιήματα και πολλά άλλα ποιήματα. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου και ερμηνεύονται περισσότερο συχνά από τα έργα οποιουδήποτε άλλου θεατρικού συγγραφέα.

Τα έργα του:


Κωμωδίες
The Comedy of Errors (Η Κωμωδία των Παρεξηγήσεων, 1592)
The Taming of the Shrew (Το Ημέρωμα της Στρίγγλας, 1593)
The Two Gentlemen of Verona (Οι Δύο Άρχοντες από τη Βερόνα, 1594)
Love's Labour's Lost (Αγάπης Αγώνας Άγονος, 1594)
A Midsummer Night's Dream (Όνειρο Θερινής Νυκτός, 1595)
The Merchant of Venice (Ο Έμπορος της Βενετίας, 1596)
The Merry Wives of Windsor (Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ, 1597-1600)
Much Ado About Nothing (Πολύ κακό για το τίποτα, 1599)
As You Like It (Όπως Αγαπάτε, 1599)
Twelfth Night or What you will (Δωδέκατη Νύχτα ή Ό,τι θέλετε, 1602)
All's Well That Ends Well (Τέλος Καλό Όλα Καλά, 1603)
Measure for Measure (Με το Ίδιο Μέτρο, 1603)
Pericles (Περικλής, 1608)
The Winter's Tale (Το Χειμωνιάτικο Παραμύθι, 1609)
The Tempest (Η Τρικυμία, 1611)

Ιστορικά έργα
Henry VI, part I (Ερρίκος ΣΤ', 1ο μέρος, 1590)
Henry VI, part II (Ερρίκος ΣΤ', 2ο μέρος, 1590)
Henry VI, part III (Ερρίκος ΣΤ', 3ο μέρος, 1590)
Richard III (Ριχάρδος Γ', 1592)
Richard II (Ριχάρδος Β', 1595)
King John (Βασιλιάς Ιωάννης, 1596)
Henry IV, part I (Ερρίκος Δ', 1ο μέρος, 1597)
Henry IV, part II (Ερρίκος Δ', 2ο μέρος, 1598)
Henry V (Ερρίκος Ε', 1599)
Henry VIII (Ερρίκος Η', 1612)

Τραγωδίες
Titus Andronicus (Τίτος Ανδρόνικος, 1593)
Romeo and Juliet (Ρωμαίος και Ιουλιέτα, 1594-1595)
Julius Caesar (Ιούλιος Καίσαρ, 1599)
Hamlet, prince of Denmark (Άμλετ, πρίγκιπας της Δανίας, 1599-1600)
Troilus and Cressida (Τρωίλος και Χρυσηίδα, 1602)
Othello, the Moor of Venice (Οθέλος, ο Μαυριτανός της Βενετίας, 1603)
Macbeth (Μάκβεθ, 1603-1606)
King Lear (Βασιλιάς Ληρ, 1603-1606)
Antony and Cleopatra (Αντώνιος και Κλεοπάτρα, 1606)
Coriolanus (Κοριολανός, 1607)
Timon of Athens (Τίμων ο Αθηναίος, 1607)
Cymbeline (Κυμβελίνος, 1609)

Ποιήματα
Sonnets ([154] Σονέτα)
Sonnets to sundry notes of music ([6] σονέτα σε διάφορες νότες της μουσικής)
Venus and Adonis (Αφροδίτη και Άδωνις, 1592-1593)
The rape of Lucrece (Ο Βιασμός της Λουκρητίας, 1594)
The passionate pilgrim (Ο Περιπαθής Προσκυνητής[128]
The phoenix and the turtle (Ο Φοίνικας κι η Τρυγόνα)
A lover’s complaint (Το Παράπονο ενός Εραστή)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...