Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2009

Η σημασία του πρωινού στην καθημερινή μας διατροφή





Από την Α’ τάξη

Στις μέρες μας οι διατροφικές συνήθειες έχουν αλλάξει προς το χειρότερο λόγω των διαφημίσεων και των προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά ή λόγω έλλειψης χρόνου και ενημέρωσης ή ακόμα και αδιαφορίας. Όλα αυτά οδηγούν σταδιακά σε παχυσαρκία, σωματικές και ψυχικές ασθένειες που οφείλονται στην κακή διατροφή, αλλά και σε καταστροφή των δοντιών μας.
Γι’ αυτό φέτος στην Α’ τάξη ασχολούμαστε στην Ευέλικτη Ζώνη και με το θέμα της σωστής διατροφής και της στοματικής υγιεινής ελπίζοντας πως, αν εμείς τα παιδιά αποκτήσουμε κάποιες ωφέλιμες διατροφικές συνήθειες, θα μπορούμε και αργότερα ως ενήλικες να φροντίσουμε την υγεία τη δική μας και των παιδιών μας!

Αφορμή για συζήτηση βρήκαμε και στην ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος σχετικά με τις ανάγκες του ανθρώπου. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στο πρωινό γεύμα ως απαραίτητο ξεκίνημα της ημέρας. Όλοι, μεγάλοι και παιδιά, χρειαζόμαστε ενέργεια για να τα βγάλουμε πέρα στις καθημερινές μας δραστηριότητες: διάβασμα, παιχνίδι, αθλητισμός, δουλειά κλπ. Γι’ αυτό πρέπει να εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες, κυρίως το πρωί, αφού κατά τη διάρκεια της νύχτας το στομάχι μας μένει άδειο.

Για να διαπιστώσουμε αν οι μαθητές στην τάξη μας παίρνουν ή όχι πρωινό και από τι αποτελείται αυτό, κάναμε μια μικρή έρευνα, με τη βοήθεια βέβαια και των γονιών μας! Συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο που δε στάθηκε μόνο στο πρωινό, αλλά και στο κολατσιό που παίρνουμε μαζί μας στο σχολείο.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο όλοι οι μαθητές (16 στο σύνολο) ξεκινάμε τη μέρα μας με ένα ποτήρι γάλα. Επτά στους δεκαέξι, περίπου οι μισοί δηλαδή, συνδυάζουμε το γάλα με δημητριακά. Τέσσερις από μας (25%) προτιμούν ψωμί ή φρυγανιές με μαρμελάδα ή μέλι, ενώ ένας τρώει τοστ κι άλλος ένας αβγό για πρωινό.

Όσον αφορά το κολατσιό στο σχολείο, 13 στους 16 (περίπου 80%) παίρνουν τοστ ή ψωμί με τυρί, μερέντα κλπ. Τέσσερις στους 16 (25%) προτιμούν κρουασάν, κέικ ή τσουρέκι. Τρεις (19%)παίρνουν μπισκότα ή κουλουράκια, ενώ άλλοι τρεις προτιμούν γιαούρτι. Δύο μαθητές (12,5%)πίνουν χυμό στο διάλειμμα, ένας τρώει αβγό κι άλλος ένας φέρνει μαζί του φρούτο.

Σε γενικές γραμμές, το πρωινό μας αποτελείται από υγιεινά τρόφιμα κι είναι ευτυχές το γεγονός ότι κανένας δεν το παραλείπει. Όσο για το κολατσιό μας, θα πρέπει να προσέξουμε την κρυμμένη ζάχαρη σ’ αυτά που τρώμε σε μεγαλύτερο ποσοστό και να προτιμήσουμε περισσότεροι τους χυμούς, το γιαούρτι και κυρίως τα φρούτα.
Σας προτρέπουμε να κάνετε κι εσείς το ίδιο! Αν προτιμήσετε πιο υγιεινά τρόφιμα για το πρωινό και το κολατσιό σας, σίγουρα θα αποκτήσετε περισσότερη συγκέντρωση στο μάθημα αλλά και ενέργεια για το διάλειμμα και τη γυμναστική!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...