Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Ποιήματα με θέμα το νερό

Στα πλαίσια του 4ου Παγκυκλαδικού Διαγωνισμού που διοργάνωσε το τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κυκλάδων οι τάξεις Α’ και Β’ των δημοτικών σχολείων κλήθηκαν να διαγωνιστούν ατομικά με ποιητικά έργα με θέμα το νερό. Οι μαθητές της τάξης μας, εκτιμώντας την αξία του νερού στη ζωή και με εμφανή προβληματισμό για το μέλλον του πλανήτη μας, έστειλαν τα παρακάτω έργα:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΝΤΙΝΟΥ – «Το μονάκριβο νερό μας»

Το νερό είναι ένα αγαθό ακριβό

Να το ξοδεύουμε με μέτρο,

Για να έχω αύριο κι εγώ

Να πιω λίγο νερό.

Να ‘χει ο αγρότης να ποτίζει

Και η γη να ανθίζει.

Να ‘χουν τα παιδιά του κόσμου

Νερό να πιούνε για να μη διψούνε.

Όμως για να γίνει αυτό,

Πρέπει από σήμερα να μεριμνώ.

Να προσέχουμε όλοι το νερό,

Για να είναι πάντα αρκετό,

Να μην αφήνουμε να το μολύνουν,

Γιατί τα παιδιά θα το πίνουν.

Προσέχετε άνθρωποι από σήμερα,

Για να ’χουμε κι εμείς ζωή χωρίς σύννεφα,

Να παίζουν χαρούμενα και τα δικά μας παιδιά,

Όπως έκαναν ο μπαμπάς και η μαμά,

Ο παππούς και η γιαγιά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ

Πότε πότε την αυλή μου πλένω

Και τις γλάστρες μου μαζεύω.

Τα λουλούδια μου ποτίζω,

Με νεράκι τα δροσίζω.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ

Τρέχει τρέχει το νερό

Και δροσίζει το βουνό.

Χωρίς νερό στη Γη

Δε θα είχαμε ζωή.

Το νεράκι, το νερό

Είναι πολύτιμο αγαθό.

Το νερό, το νερό

Είναι μάλαμα χρυσό.

Αν δεν είχαμε νεράκι,

Δε θα υπήρχε λουλουδάκι.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ – «Νερό δροσερό»

Νερό, νερό, νεράκι,

Σε βάζουμε στο ποτηράκι,

Σε πίνουμε απ’ το στοματάκι

Και δροσίζεις όλο το κορμάκι.

Στο κορμάκι μου κυλάς

Και χαρά μέσα μου σκορπάς!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ – «Το νερό»

Απ’ τη βροχούλα ξεκινά,

Ποτίζει όλη την πλάση,

Ποτίζεται το χώμα,

Οι άνθρωποι, τα ζωντανά

Κι όλη η φύση ακόμα!

Σε μια λιμνούλα χάνεται,

Που ζει και το ψαράκι

Και πίνει εκεί νεράκι

Τ’ άγριο το ζωάκι…

Σ’ ένα ποτάμι πέφτει

Και χύνεται τριγύρω,

Ποτίζει κάμπους και βουνά

Κι όλη τη φύση γύρω!

Χωρίς νερό κανείς δε ζει,

Όλα θα ξεραθούνε,

Φυτά, ζώα θα σβήσουνε

Κι οι άνθρωποι θα χαθούνε.

Το νερό είναι πολύτιμο,

Ας μην το σπαταλάμε.

Με λογική και σύνεση

Σωστά να το χαλάμε!!

ΜΑΡΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ – «Το νερό»

Από άκρη σε άκρη σε όλη τη γη

Όλος ο κόσμος νερό θα πιει.

Πίνουν τα ζώα, ποτίζονται φυτά,

Χωρίς νεράκι δεν έχει ουσία καμιά.

Όμως, κάπου εκεί γύρω σε μέρη της γης

Άλλοι το σπαταλούν

κι άλλοι για να το πιουν

Στην πλάτη το κουβαλούν.

Ας κάνουμε όλοι μια στάλα οικονομία,

Για να έχουμε νερό σε κάθε δυσκολία.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ – «Το νερό λιγοστεύει»

Νερό, νεράκι μου καλό,

Λιγοστεύεις και στερεύεις με τον καιρό.

Οι άνθρωποι, οι κουτοί,

Νομίζουν ότι θα υπάρχεις για πάντα στη Γη.

Πρέπει να σε σκεφτόμαστε όλοι πιο πολύ,

Για να συνεχίσει να υπάρχει ζωή.

ΑΝΤΖΕΛΑ ΦΑΡΟΥΠΟΥ – «Νερό πηγή ζωής»

Νερό, νεράκι,

Που πας στο ποταμάκι

Ποτίζεις τις πατάτες,

Τ’ αγγούρια, τις ντομάτες.

Δίνεις ζωή στη γη μας,

Που φτιάχνει το ψωμί μας.

Το νερό μη σπαταλάτε,

Για να μην αύριο διψάτε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΚΑΙ – «Τα 3 ποιήματα του νερού»

Νερό κυλά στο σώμα μας

Νερό και στην ψυχή μας.

Το πρωί πίνω νερό

Το μεσημέρι πίνω νερό

Το βράδυ πίνω νερό

Μα χωρίς εσένα εγώ

Δε ζω.

Νερό εμείς να πίνουμε

Και όχι να το χύνουμε.

Νερό σε αγαπώ

Και για σένα μόνο ζω.

ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΟΥΤΣΟΥ – «Αγαπημένο μου νεράκι»

Νεράκι μου καλό,

Πολύ σε αγαπώ.

Χωρίς εσένα δε ζω.

Το νερό τρέχει από την πηγή

Και μας δίνει τη ζωή,

Τη χαρά και την πνοή.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΙΑΝΟΥ – «Το νερό»

Νερό μου δροσερό,

Νερό μου σε αγαπώ,

Γιατί είσαι στη ζωή μου

Πολύ, πολύ σημαντικό.

Χωρίς εσένα δε ζω

Κι αν σε χάσω, θα χαθώ.

ΜΟΝΙΚΑ ΜΑΡΙΑΝΑ ΑΒΡΑΜ – «Νερό νερό»

Νερό, νερό, μη φύγεις μακριά μου,

Όταν θα σε χρειαστώ, να ‘σαι κοντά μου.

Νερό, νερό, που ‘σαι δροσερό,

Μη φύγεις μακριά μου,

Θα σε χρειαστώ, που ‘σαι δροσερό.

Το δικό μου αδερφάκι είναι μόνο το νερό.

Εσύ νεράκι είσαι το αγαπημένο μου αδερφάκι.

Αδερφάκι, αδερφέ μου, που ‘σαι το νερό,

Γιατί κυλάς πάντα στη λίμνη και στο βουνό;

Έχω ένα διαμάντι, που ‘ναι το νερό

Και το αφήνω πάντα στο βουνό,

Το αγαπημένο μου νερό.

Χωρίς νερό δε ζω, αν δεν πάω στο βουνό,

Μα πάντα το χαλάμε το νερό.

ΜΑΡΙΑ ΣΦΑΛΑΓΚΑΚΟΥ

clip_image002[4]

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΦΑΛΑΓΚΑΚΟΣ

clip_image004

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...