Δευτέρα, 31 Μαΐου 2010

Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;

Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με διάρκεια ...

clip_image002

Για μια ακόμη χρονιά ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πολιτιστικό πρόγραμμα «Πάμε σινεμά στην Αντίπαρο;». Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2009 και ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2010. Φέτος συμμετείχαν στο πρόγραμμα όλες οι τάξεις εκτός της Α’ Δημοτικού, με τους δασκάλους τους κ. κ. Καρβούνη Αμαλία, Καρβελά Αναστασία, Ζέλκα Ελευθερία, Σουλίδη Σταύρο και Νούλα Ελένη.

Η φετινή μας λέσχη πρόβαλε 16 παιδικές μεταγλωττισμένες ταινίες: Χόρτον, Μουλάν, Μουλάν 2, Η πριγκίπισσα του ήλιου, Ο Αστερίξ και οι Ινδιάνοι, Η γη πριν αρχίσει ο χρόνος, Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων, Η εποχή των παγετώνων Νο 3, Ο ήρωας του βυθού, Ο ποντικούλης ο Πέρεζ, Το παιδί και η αλεπού, Ψηλά στον ουρανό, Ο Άρθουρ και οι Μινιμόι, Τhe American Tail, American Story 2 και Το μαγικό δάσος.

Οι προβολές γίνονταν κάθε Παρασκευή στις 3:15 μ.μ. Πριν την προβολή, μοιράζαμε προγράμματα και κολλούσαμε αφίσες για την ταινία, που τα ετοίμαζαν τα παιδιά της τάξης που ήταν υπεύθυνα για την προβολή της. Τις ταινίες παρακολουθούσαν και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Από την ψηφοφορία που έκαναν όλες οι τάξεις του Δημοτικού, δημοφιλέστερες ταινίες αναδείχτηκαν οι: Ο Αστερίξ και οι Ινδιάνοι (πρώτη με 51 ψήφους), Η εποχή των παγετώνων Νο 3 (δεύτερη με 47 ψήφους) και Το παιδί και η αλεπού (τρίτη με 46 ψήφους).

Το σύνολο των παιδιών που έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία έγραψαν πως θέλουν να συνεχιστεί και του χρόνου η Κινηματογραφική Λέσχη, ενώ όταν τα ρωτήσαμε αν θέλουν να αλλάξει κάτι απάντησαν:

Ø Να αλλάξει η οθόνη προβολής γιατί είναι σκισμένη σε κάποιο σημείο.

Ø Να αντικατασταθούν οι χαλασμένες μπλε κουρτίνες, για καλύτερη συσκότιση.

Ø Να προβάλλεται νωρίτερα η ταινία.

Ø Να δείχνουμε παραπάνω από μία φορά ταινία.

Ø Να υπάρχουν περισσότερες καινούριες ταινίες.

Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, γιατί από τους 76 μαθητές που ψήφισαν οι 60 είδαν από 10 - 16 ταινίες, 7 μαθητές είδαν τις 8 (δηλ. τις μισές) και μόλις 9 είδαν 2 – 7 ταινίες.

Να σημειωθεί ότι στην ψηφοφορία δεν συμμετείχαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Με τη σκέψη μας στις προτάσεις των παιδιών σας ευχόμαστε Καλό Καλοκαίρι και ελπίζουμε ότι η προβολή των ταινιών θα συνεχιστεί και του χρόνου.

Η ομάδα της Κινηματογραφικής Λέσχης

Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

Καθαρισμός ακτών

Με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης, το Δημοτικό Σχολείο Αντιπάρου πραγματοποίησε την Πέμπτη 27 Μαΐου 2010 εξόρμηση καθαρισμού ακτών στον Αϊ-Γιώργη και το Δεσποτικό. Οι μαθητές των τάξεων Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ συνέλλεξαν απορρίμματα στην παραλία του Αϊ-Γιώργη, ενώ τα παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης πέρασαν με καΐκι στο νησάκι του Δεσποτικού, όπου καθάρισαν την παραλία και ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρα από τον κ. Γιάννο Κουράγιο.
Οι μαθητές, που ήταν εφοδιασμένοι με γάντια και μεγάλες σακούλες απορριμμάτων του Δικτύου Μεσόγειος SOS, γέμισαν με απορρίμματα 25 μεγάλες σακούλες. Το μεγαλύτερο μέρος των σκουπιδιών ήταν πλαστικά μπουκάλια και σακούλες.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους και για το μήνυμα που έστειλαν σε μικρούς και μεγάλους για καθαρές παραλίες, απαλλαγμένες από σκουπίδια.
Ευχαριστούμε:
- την Κοινότητα Αντιπάρου για τη μεταφορά των μαθητών στον Αϊ-Γιώργη με το λεωφορείο,
- τον κ. Μαριάνο Γιώργο για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών στο Δεσποτικό, αλλά και τη βόλτα με το καΐκι στη σπηλιά της φώκιας και τον Επιτάφιο,
- τον κ. Γιάννο Κουράγιο για την ξενάγηση των μαθητών της Ε΄ και Στ΄ τάξης στον αρχαιολογικό χώρο του Δεσποτικού.

3

4

5

7

8

2

1

Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

Ποιήματα με θέμα το νερό

Στα πλαίσια του 4ου Παγκυκλαδικού Διαγωνισμού που διοργάνωσε το τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κυκλάδων οι τάξεις Α’ και Β’ των δημοτικών σχολείων κλήθηκαν να διαγωνιστούν ατομικά με ποιητικά έργα με θέμα το νερό. Οι μαθητές της τάξης μας, εκτιμώντας την αξία του νερού στη ζωή και με εμφανή προβληματισμό για το μέλλον του πλανήτη μας, έστειλαν τα παρακάτω έργα:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΝΤΙΝΟΥ – «Το μονάκριβο νερό μας»

Το νερό είναι ένα αγαθό ακριβό

Να το ξοδεύουμε με μέτρο,

Για να έχω αύριο κι εγώ

Να πιω λίγο νερό.

Να ‘χει ο αγρότης να ποτίζει

Και η γη να ανθίζει.

Να ‘χουν τα παιδιά του κόσμου

Νερό να πιούνε για να μη διψούνε.

Όμως για να γίνει αυτό,

Πρέπει από σήμερα να μεριμνώ.

Να προσέχουμε όλοι το νερό,

Για να είναι πάντα αρκετό,

Να μην αφήνουμε να το μολύνουν,

Γιατί τα παιδιά θα το πίνουν.

Προσέχετε άνθρωποι από σήμερα,

Για να ’χουμε κι εμείς ζωή χωρίς σύννεφα,

Να παίζουν χαρούμενα και τα δικά μας παιδιά,

Όπως έκαναν ο μπαμπάς και η μαμά,

Ο παππούς και η γιαγιά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ

Πότε πότε την αυλή μου πλένω

Και τις γλάστρες μου μαζεύω.

Τα λουλούδια μου ποτίζω,

Με νεράκι τα δροσίζω.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ

Τρέχει τρέχει το νερό

Και δροσίζει το βουνό.

Χωρίς νερό στη Γη

Δε θα είχαμε ζωή.

Το νεράκι, το νερό

Είναι πολύτιμο αγαθό.

Το νερό, το νερό

Είναι μάλαμα χρυσό.

Αν δεν είχαμε νεράκι,

Δε θα υπήρχε λουλουδάκι.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ – «Νερό δροσερό»

Νερό, νερό, νεράκι,

Σε βάζουμε στο ποτηράκι,

Σε πίνουμε απ’ το στοματάκι

Και δροσίζεις όλο το κορμάκι.

Στο κορμάκι μου κυλάς

Και χαρά μέσα μου σκορπάς!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ – «Το νερό»

Απ’ τη βροχούλα ξεκινά,

Ποτίζει όλη την πλάση,

Ποτίζεται το χώμα,

Οι άνθρωποι, τα ζωντανά

Κι όλη η φύση ακόμα!

Σε μια λιμνούλα χάνεται,

Που ζει και το ψαράκι

Και πίνει εκεί νεράκι

Τ’ άγριο το ζωάκι…

Σ’ ένα ποτάμι πέφτει

Και χύνεται τριγύρω,

Ποτίζει κάμπους και βουνά

Κι όλη τη φύση γύρω!

Χωρίς νερό κανείς δε ζει,

Όλα θα ξεραθούνε,

Φυτά, ζώα θα σβήσουνε

Κι οι άνθρωποι θα χαθούνε.

Το νερό είναι πολύτιμο,

Ας μην το σπαταλάμε.

Με λογική και σύνεση

Σωστά να το χαλάμε!!

ΜΑΡΙΑ ΡΑΓΚΟΥΣΗ – «Το νερό»

Από άκρη σε άκρη σε όλη τη γη

Όλος ο κόσμος νερό θα πιει.

Πίνουν τα ζώα, ποτίζονται φυτά,

Χωρίς νεράκι δεν έχει ουσία καμιά.

Όμως, κάπου εκεί γύρω σε μέρη της γης

Άλλοι το σπαταλούν

κι άλλοι για να το πιουν

Στην πλάτη το κουβαλούν.

Ας κάνουμε όλοι μια στάλα οικονομία,

Για να έχουμε νερό σε κάθε δυσκολία.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ – «Το νερό λιγοστεύει»

Νερό, νεράκι μου καλό,

Λιγοστεύεις και στερεύεις με τον καιρό.

Οι άνθρωποι, οι κουτοί,

Νομίζουν ότι θα υπάρχεις για πάντα στη Γη.

Πρέπει να σε σκεφτόμαστε όλοι πιο πολύ,

Για να συνεχίσει να υπάρχει ζωή.

ΑΝΤΖΕΛΑ ΦΑΡΟΥΠΟΥ – «Νερό πηγή ζωής»

Νερό, νεράκι,

Που πας στο ποταμάκι

Ποτίζεις τις πατάτες,

Τ’ αγγούρια, τις ντομάτες.

Δίνεις ζωή στη γη μας,

Που φτιάχνει το ψωμί μας.

Το νερό μη σπαταλάτε,

Για να μην αύριο διψάτε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΚΑΙ – «Τα 3 ποιήματα του νερού»

Νερό κυλά στο σώμα μας

Νερό και στην ψυχή μας.

Το πρωί πίνω νερό

Το μεσημέρι πίνω νερό

Το βράδυ πίνω νερό

Μα χωρίς εσένα εγώ

Δε ζω.

Νερό εμείς να πίνουμε

Και όχι να το χύνουμε.

Νερό σε αγαπώ

Και για σένα μόνο ζω.

ΜΑΡΙΑ ΚΑΠΟΥΤΣΟΥ – «Αγαπημένο μου νεράκι»

Νεράκι μου καλό,

Πολύ σε αγαπώ.

Χωρίς εσένα δε ζω.

Το νερό τρέχει από την πηγή

Και μας δίνει τη ζωή,

Τη χαρά και την πνοή.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΙΑΝΟΥ – «Το νερό»

Νερό μου δροσερό,

Νερό μου σε αγαπώ,

Γιατί είσαι στη ζωή μου

Πολύ, πολύ σημαντικό.

Χωρίς εσένα δε ζω

Κι αν σε χάσω, θα χαθώ.

ΜΟΝΙΚΑ ΜΑΡΙΑΝΑ ΑΒΡΑΜ – «Νερό νερό»

Νερό, νερό, μη φύγεις μακριά μου,

Όταν θα σε χρειαστώ, να ‘σαι κοντά μου.

Νερό, νερό, που ‘σαι δροσερό,

Μη φύγεις μακριά μου,

Θα σε χρειαστώ, που ‘σαι δροσερό.

Το δικό μου αδερφάκι είναι μόνο το νερό.

Εσύ νεράκι είσαι το αγαπημένο μου αδερφάκι.

Αδερφάκι, αδερφέ μου, που ‘σαι το νερό,

Γιατί κυλάς πάντα στη λίμνη και στο βουνό;

Έχω ένα διαμάντι, που ‘ναι το νερό

Και το αφήνω πάντα στο βουνό,

Το αγαπημένο μου νερό.

Χωρίς νερό δε ζω, αν δεν πάω στο βουνό,

Μα πάντα το χαλάμε το νερό.

ΜΑΡΙΑ ΣΦΑΛΑΓΚΑΚΟΥ

clip_image002[4]

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΦΑΛΑΓΚΑΚΟΣ

clip_image004

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

Εγγραφές μαθητών

Σας ανακοινώνουμε ότι οι εγγραφές των μαθητών που θα φοιτήσουν στα προνήπια και στην Α΄ Δημοτικού το επόμενο σχολικό έτος 2010-11 θα γίνονται καθημερινά τις εργάσιμες ημέρες, από 1 έως 15 Ιουνίου 2010.

Εγγράφονται όσοι μαθητές έχουν τη νόμιμη ηλικία. Για την Α΄ Δημοτικού οι γεννηθέντες το έτος 2004, για τα νήπια οι γεννηθέντες το έτος 2005 και για τα προνήπια οι γεννηθέντες το έτος 2006.

Απαραίτητα δικαιολογητικά:

1. Πιστοποιητικό γέννησης από το Δήμο ή την Κοινότητα (με ημερομηνία τελευταίου τριμήνου).

2. Βεβαίωση ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

3. Πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης (από οδοντίατρο).

4. Πιστοποιητικό οφθαλμολογικής εξέτασης.

5. Πιστοποιητικό καρδιολογικής εξέτασης (μόνο για το Δημοτικό).

6. Βεβαίωση Παρακολούθησης Νηπιαγωγείου (μόνο για το Δημοτικό).

Επιπλέον μόνο για το Νηπιαγωγείο

1. Τέσσερις μικρές φωτογραφίες.

2. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου (συμπληρώνεται στο Νηπιαγωγείο).

Από τη διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Η γιορτή της μητέρας

Στην Αρχαία Ελλάδα η γιορτή της μητέρας ήταν η γιορτή της άνοιξης όπου λατρευόταν η Γαία, η μητέρα όλων των Θεών και των ανθρώπων.

Μια νεότερη εκδοχή ήταν η αποκαλούμενη ¨Mothering Sunday¨, που μας μεταφέρει στην Αγγλία του 1600. Αυτή η μέρα γιορταζόταν την 4η Κυριακή της Σαρακοστής προς τιμή όλων των μητέρων της Αγγλίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της μέρας, οι υπηρέτες που έμεναν στα σπίτια των αφεντικών τους έπαιρναν μια μέρα άδεια για να επιστρέψουν στα σπίτια τους και να περάσουν την ημέρα με τις μητέρες τους.

Η δεύτερη Κυριακή του Μάη που καθιερώθηκε σαν εθνική γιορτή της μητέρας στις ΗΠΑ οφείλεται στην έμπνευση μιας γυναίκας από την Φιλαδέλφεια της Ana Jarvis, για να τιμήσει τη μνήμη της μητέρας της. Η τόσο αγνή και τιμημένη προσπάθειά της άρχισε να παίρνει εμπορικό χαρακτήρα, αφού διέθεταν ογκώδη ποσά. Τη θέση του σεβασμού και της αγάπης, κατέλαβαν ακριβά δώρα-λουλούδια κ.α. Έβλεπε ότι ο σκοπός της έπεφτε έξω. Προσπάθησε ακόμα μια φορά και διέθεσε γι΄αυτό το σκοπό όλα τα χρήματά της. Στο τέλος πέθανε πολύ φτωχιά, το 1948, μόνη της και παρακαλώντας και τονίζοντας πάντα την αξία της μητέρας και τη σημασία της γιορτής αυτής.

1

Έτσι κι εμείς, την Παρασκευή 7 Μαΐου 2010 στην αίθουσα Καλουδά ετοιμάσαμε πάρτι - έκπληξη στις μαμάδες μας, με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας. Στολίσαμε την αίθουσα με λουλούδια και με τα δώρα που φτιάξαμε για τις γλυκές μας μανούλες.

2

Απαγγείλαμε ποιηματάκια όπως:

Έχω μια γλυκιά μανούλα,

που πολύ με αγαπά,

νύχτα μέρα με φροντίζει

και για με καρδιοχτυπά.

Σαν γλιστρήσω και χτυπήσω,

Θε να τρέξω στο λεπτό,

Στην αγκάλη της να πέσω

Με λαχτάρα και καημό.

Μ΄ ένα της γλυκό φιλάκι

κάθε πόνος πάει μακριά

κι είν ΄η πιο ζεστή φωλίτσα

η γλυκιά της αγκαλιά.

Δείξαμε βίντεο με τίτλο «Η αγωνία ενός μικρού αγγέλου». Συγχρόνως εμείς τα παιδιά διαβάζαμε την ιστορία που παιζόταν.

Είδαμε σε βίντεο και ακούσαμε: «Της μάνας η καρδιά», μελοποιημένο τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού

Τραγουδήσαμε : «Ζήτω η μαμά» και τέλος

Χορέψαμε : «Η πιο γλυκιά μανούλα του κόσμου»

3

Απολαύσαμε το μπουφέ που είχαμε ετοιμάσει. Οι μαμάδες ήταν ενθουσιασμένες και συγκινημένες για την έκπληξή μας. Μας ευχήθηκαν και του χρόνου και μας παρακάλεσαν να κάνουμε και μια μικρή γιορτούλα για τη μέρα του πατέρα.

7

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ισπανία

Εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο σχολείο Escoles delAteneu, της πόλης Igualada στην Καταλονία από τις 8/05 έως τις 14/05/10, στα πλαίσια του Προγράμματος Comenius με τίτλο: SEE THE SEA”.

Το Σάββατο το απόγευμα βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ήταν η πρώτη φορά που ταξιδεύαμε και ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μας. Στην αρχή πιστεύαμε ότι η απογείωση θα ήταν κάτι τρομακτικό, αλλά τελικά ήταν πολύ ωραία!

Βέβαια το ταξίδι μας είχε και τα απρόοπτά του! Εξαιτίας της έκρηξης του ηφαιστείου αναγκαστήκαμε να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Βαλένθιας και όχι της Βαρκελώνης και φτάσαμε στον προορισμό μας με λεωφορείο, ταξιδεύοντας 4 ώρες. Στην Igualada μας υποδέχτηκαν οι οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν στο σπίτι τους.

1

Την Κυριακή επισκεφτήκαμε την Βαρκελώνη, μια ξεχωριστή πόλη ανάμεσα στο βουνό και τη θάλασσα. Κάναμε βόλτα στην πόλη και ξεναγηθήκαμε στα αξιοθέατά της: στο γοτθικό κέντρο της Παλαιάς Πόλης, με τα πολυάριθμα σοκάκια, τα παμπάλαια σπίτια και τον Καθεδρικό Ναό. Περπατήσαμε στην Λα Ράμπλα το πιο διάσημο δρόμο της Ισπανίας και καταλήξαμε στο πανέμορφο λιμάνι της πόλης, όπου ο Χριστόφορος Κολόμβος ατενίζει την προκυμαία από την κορυφή μιας στήλης ύψους 60 μ., δείχνοντας το δρόμο για την Αμερική. Εντυπωσιαστήκαμε από την εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια που είναι το έμβλημα της πόλης, το μεγαλύτερο και πιο πρωτότυπο έργο του Γκαουντί.

Την Δευτέρα επισκεφτήκαμε το σχολείο, χωριστήκαμε σε ομάδες και γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Κάναμε εργασίες, πολλές κατασκευές, παίξαμε στην αυλή, κάναμε γυμναστική και διασκεδάσαμε πολύ. Το απόγευμα μαζευτήκαμε στο Θέατρο του σχολείου και παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση από τους μαθητές, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και ανταλλάξαμε δώρα.

2

Την Τρίτη το πρωί με λεωφορείο πήγαμε σε ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Camp daprenentage Empuries)στην περιοχή της LEscala. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο της κατασκήνωσης και μας ενημέρωσαν για τις δραστηριότητες του τριήμερου προγράμματος που θα παρακολουθούσαμε.

Την Τετάρτη το πρωί χωριστήκαμε σε ομάδες και επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο Ullastret, τα απομεινάρια του χωριού των Ιβήρων, των παλαιότερων κατοίκων της περιοχής. Στη συνέχεια πήγαμε στα ερείπια της ελληνορωμαϊκής πόλης Εmpuries σε μια επιβλητική τοποθεσία δίπλα στη θάλασσα. Η παλιά πόλη χτίστηκε από τους Έλληνες το 600 π.χ. Στο λιμανάκι αυτής της περιοχής έφτασε η Ολυμπιακή φλόγα το 1992 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Περπατήσαμε στην ακτή, μιλήσαμε για την διάβρωση των βράχων, είδαμε αρχαία ερείπια μέσα στη θάλασσα, μιλήσαμε για τα ψάρια και τα πουλιά της περιοχής. Το απόγευμα στην παραλία παίξαμε ολυμπιακά παιχνίδια.

3

Την Πέμπτη πήγαμε σε ένα βιότοπο με πουλιά: χήνες, πελαργούς, νερόκοτες, χελιδόνια, φλαμίνγκο και ζώα: άλογα, ζαρκάδια, χελώνες κ.ά. Εκεί κάναμε διάφορες δραστηριότητες για τα πουλιά και τα ζώα, μετρήσαμε την ταχύτητα του αέρα, την υγρασία, την θερμοκρασία κ.α. κάναμε πικ-νικ στο δάσος και γυρίσαμε στην κατασκήνωση, όπου το βράδυ διοργανώσαμε ελληνικό πάρτι ντυμένοι αρχαίοι Έλληνες και Ελληνίδες. Τα παιδιά του ισπανικού σχολείου έπαιξαν θεατρικά με θέμα τους 12 θεούς του Ολύμπου.

4

Στο τέλος της εκδήλωσης οι εκπαιδευτικοί όλων των χωρών στεφάνωσαν τους νικητές, με στεφάνια που είχαμε φτιάξει εμείς τα παιδιά. Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ. Όμως ήταν το τελευταίο βράδυ που ήμασταν με τους νέους μας φίλους και έπρεπε να τους αποχαιρετήσουμε. Νιώθαμε λίγο περίεργα και δεν θέλαμε να τελειώσει αυτή η βραδιά.

Την Παρασκευή το πρωί ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Από τη μια ήμασταν χαρούμενοι που γυρίζαμε στο σπίτι και από την άλλη ήμασταν στενοχωρημένοι που αφήσαμε τους φίλους μας.

Η εκπαιδευτική αυτή εκδρομή θα μας μείνει αξέχαστη!! Είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα. Πώς να ταξιδέψεις χωρίς τους γονείς σου, να μιλήσεις σε μια άλλη γλώσσα, να γνωρίσεις τον τρόπο που ζουν, πώς κάνουν μάθημα κ.λ.π. Το πιο βασικό για μας είναι οι φιλίες που κάναμε.

Ευχόμαστε να μείνουμε για πάντα φίλοι και να είμαστε τυχεροί να πηγαίνουμε σε τέτοια ταξίδια.

Ευχαριστούμε τις οικογένειες που μας φιλοξένησαν και ένα μεγάλο ευχαριστώ στις κυρίες μας Ζέλκα Ελευθερία και Καρβελά Αναστασία που ήταν τόσο καλές μαζί μας και μας πρόσεχαν τόσο καλά.

5

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης:

Μαριάνου Κονδυλία, Μαριάνου Μαρουλία, Σκιαδάς Γιάννης, Φαρούπος Νικόλαος

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Ε΄& Στ΄ τάξης στο Ν. Αργολίδας

Με αφορμή το πρόγραμμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης οι δύο μεγάλες τάξεις του σχολείου μας πραγματοποίησαν τετραήμερη εκδρομή στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Νέας Κίου, όπου και παρακολούθησαν το μονοήμερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Με τα φτερά του γλάρου».

Το πρόγραμμα αυτό στάθηκε επίσης αφορμή να επισκεφτούμε τον πλούσιο, σε αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους, νομό Αργολίδας.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (18)

Στο ΚΠΕ Ν. Κίου υποδυθήκαμε πολλούς ρόλους όπως αυτούς των παρατηρητών, των εξερευνητών, των μικρών επιστημόνων, των ζωγράφων, των ηθοποιών κ.ά. Συγκεκριμένα στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος παρατηρήσαμε τον υγροβιότοπο της περιοχής και τη ζωή σε αυτόν.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (37) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (40)

Καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας και συλλέξαμε πληροφορίες και στοιχεία με παιγνιώδη τρόπο.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (53) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (69)

Γίναμε μικροί επιστήμονες, καθώς αναλύσαμε στο εργαστήριο τα στοιχεία που συλλέξαμε, ανακαλύπτοντας το μικρόκοσμο.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (71) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (75)

Επιδοθήκαμε σε εικαστικές δραστηριότητες και θεατρικό παιχνίδι.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (86) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (68)

Εκτός όμως από τη συμμετοχή μας στο παραπάνω πρόγραμμα, θυμηθήκαμε με τη βοήθεια των δασκάλων μας την αρχαία ιστορία του νομού Αργολίδας καθώς:

Περάσαμε από τις Αρχαίες Μυκήνες, όπου μας εντυπωσίασε η μεγαλόπρεπη Πύλη των Λεόντων. Επισκεφθήκαμε το θησαυρό του Ατρέα (θολωτό τάφο του Αγαμέμνονα), καθώς και το μουσείο των Μυκηνών.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (137)

Επισκεφτήκαμε το αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου καθώς και ολόκληρο τον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου (όπου είδαμε τα οικοδομήματα του Ασκληπιείου -ναοί, αθλητικές εγκαταστάσεις, θέατρο, λουτρά κ.λπ.).

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (118) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (133)

Ύστερα φτάσαμε στο Ναύπλιο, την πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας. Ανεβήκαμε στο επιβλητικό φρούριο του Παλαμηδιού. Εκεί, γυρίσαμε τους προμαχώνες, είδαμε το βυζαντινό ναό του Αγίου Ανδρέα και, το σπουδαιότερο, μπήκαμε στη φρικτή φυλακή του Κολοκοτρώνη.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (166) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (157)

Επιπλέον είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά τα απομεινάρια της αρχαίας ακρόπολης της Τίρυνθας και να μαγευτούμε από την επιβλητικότητα των κυκλώπειων τειχών της.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (171) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (173)

Περπατήσαμε στους γραφικούς πεζόδρομους της παλιάς πόλης του Ναυπλίου με τα παραδοσιακά μαγαζάκια και τα παλιά σπίτια. Δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε μ' ένα βαρκάκι το Μπούρτζι, το οχυρωμένο νησάκι, το ωραιότερο στολίδι του Ναυπλίου, που δεσπόζει χτισμένο στη μέση του λιμανιού.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (145) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (149)

Διασκεδάσαμε πολύ στο Μουσείο Παιδικής Ηλικίας του Ναυπλίου όπου θαυμάσαμε συλλογές παλιών και παραδοσιακών παιχνιδιών, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και υποδυθήκαμε ρόλους.

Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (100) Εκδρομή στο Ναύπλιο 2010 (109)

Ευχαριστούμε:

  • Την Κοινότητα Αντιπάρου για την οικονομική ενίσχυση που προσέφερε
  • Tην Blue Star Ferries για την έκπτωση κατά 50% στην τιμή των εισιτηρίων (Πειραιά-Πάρο-Πειραιά) των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών
  • Tο εκκλησιαστικό συμβούλιο Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αντιπάρου και τον Πρόεδρό του αιδεσιμότατο πατέρα κ. Δημήτριο Κυδωνιέα για την οικονομική ενίσχυση με 100 € των μαθητών της Ε΄& Στ΄ που συμμετείχαν στην εκπαιδευτική επίσκεψη
  • Τους υπεύθυνους του περιβαλλοντικού προγράμματος από τους οποίους αποκομίσαμε πολύτιμες γνώσεις για αντικείμενα συναφή με το θέμα του προγράμματος.

Οι εκπαιδευτικοί:

Νούλα Ελένη και Σουλίδης Σταύρος

Τρίτη, 4 Μαΐου 2010

Βιβλιοθήκη Γονέων – νέα βιβλία

Σας ενημερώνουμε ότι η Βιβλιοθήκη Γονέων του σχολείου μας εμπλουτίστηκε με 2 νέα βιβλία. Πρόκειται για φωτοτυπίες δύο σπάνιων βιβλίων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Αντίπαρο. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιάννη Βασιλειόπουλο, υπεύθυνο του Μουσείου Όθωνα Κάπαρη, για την προσφορά του και για το διαρκές ενδιαφέρον του.

Τα βιβλία που παραλάβαμε είναι τα παρακάτω:

Η ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟΝ ΣΠΗΛΑΙΟΝ ΤΩΝ ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΩΝ” Του Νικηφόρου Κυπραίου (1928)

Η ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟΝ ΣΠΗΛΑΙΟΝ ΤΩΝ ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΩΝ -ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ” Του Βασιλείου Καλουδά (1962)

ΚΥΠΡΑΙΟΣ ΚΑΛΟΥΔΑΣ

Ευχαριστήριο του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας

Με την ευκαιρία της αναφοράς του μπλογκ του σχολείου μας στα νέα παιχνίδια της παιδικής χαράς, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα ήθελε για άλλη μια φορά να ευχαριστήσει θερμά την εταιρία Σκανδάλης Α.Ε. για την γενναιόδωρη προσφορά 500 ευρώ υπό μορφή γαρμπιλιού, καθώς επίσης και για την πολύτιμη βοήθεια που προσέφερε στην τοποθέτηση των μπασκετών του σχολείου μας με τη χρήση γερανού.

Το πνεύμα και η διάθεση της προσφοράς και της συνεργασίας των ανθρώπων της εταιρίας, δεν μπορεί παρά να συγκινήσει και να εκτιμηθεί ανάλογα ως αξία δυσεύρετη στους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε.

Ευχαριστούμε θερμά!

Δευτέρα, 3 Μαΐου 2010

Το πιο γλυκό ψωμί

Με αφορμή την ενότητα «Του Κόσμου το Ψωμί » και στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής που κάνουμε στην Μελέτη Περιβάλλοντος, επισκεφτήκαμε το φούρνο του νησιού μας. Με τα μικρά χεράκια μας και με τον ιδρώτα μας φτιάξαμε τα δικά μας ψωμάκια, όπως ακριβώς έκανε και ο βασιλιάς στο μάθημα «Το πιο γλυκό ψωμί».

clip_image002[4]clip_image002[6]

clip_image002[10]

“Καλόδεχτο το φόρτωμα που θα’ ρθει από το μύλο,

Πρωτόσταλτο, πρωτάλεστο, πρώτης χαράς της σκάφης.”

clip_image002[14]clip_image002[16]

clip_image002[18]

“Ζυμώνουν και πλάθουν τα πρωτόπλαστα ψωμιά…”

clip_image002[20]clip_image004[6]

clip_image002[26]clip_image002[28]

“Το φούρνο καίει τεχνίτισσα…”

clip_image002[32]clip_image002[34]

“Ω, καρτέρεμα ανυπόμονο του πυρωμένου φούρνου!”

clip_image002[36]clip_image002[38]

“Κι ω, μέθυσμα απ’ τη μυρουδιά πρώτου ψωμιού,

που αχνίζει κομμένο χωρίς μαχαίρι και μοιρασμένο στα παιδιά.”

clip_image002[42]clip_image002[44]

«Φάε την μπουκιά σου, μην αφήνεις τη δύναμή σου!» μας λένε οι δικοί μας, όταν αφήνουμε ένα κομμάτι ψωμί στο τραπέζι. Και δεν έχουν άδικο! Το ψωμί είναι από τις βασικές τροφές που δίνει δύναμη στο κορμί και στο μυαλό μας.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Τριαντάφυλλο που μας φιλοξένησε στο εργαστήριό του και μας έμαθε πως παρασκευάζεται το ψωμί.

Οι στίχοι είναι από το ποίημα «Ψωμί» του Γεώργιου Δροσίνη (Γλώσσα, Γ΄ Δημοτικού, τρίτο τεύχος).

Οι μαθητές και η δασκάλα της Γ΄τάξης

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...