Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Το τραγούδι της φιλίας

clip_image002

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Αυτή η συλλογή από ποιήματα των μαθητών για τη φιλία προέκυψε από μια εργασία παραγωγής γραπτού λόγου στο μάθημα της Γλώσσας.

Στην ενότητα 16 “Νιώθω» του βιβλίου τα παιδιά μαθαίνουν να περιγράφουν τα συναισθήματά τους, καθώς και λέξεις και εκφράσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν γι’ αυτά.

Η φιλία είναι μια κατάσταση που γεννά πλήθος συναισθημάτων στους ανθρώπους, γι’ αυτό και επιλέχθηκε ως θέμα στο «Σκέφτομαι και γράφω». Αφορμή υπήρξε το πρώτο κείμενο της ενότητας, «Το παιδί με το ακορντεόν», όπου ο κεντρικός ήρωας, ο Σέργιος, παίζει το «τραγούδι της φιλίας», ενώ οι φίλοι του τραγουδούν μαζί του.

Τι θα μπορούσε να λέει αυτό το τραγούδι; Τα παιδιά έβαλαν τη φαντασία και την παιδική καρδιά τους να μιλήσει για τα δώρα της φιλίας σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν δικά τους ποιήματα.

Η δασκάλα της τάξης,

Ζέλκα Ελευθερία

Φαρούπου Άντζελα – « Η φιλία πάνω απ’ όλα»

Η φιλία είναι αγάπη και τίποτα δεν τη νικάει.

Είναι χαρά και ευτυχία.

Για πάντα θα ζει στην καρδιά μας

κι έτσι θα ‘μαστε πάντα ενωμένες.

Μα κι αν μαλώσουμε, η φιλία

θα ζει στην καρδιά μας πάντα.

Κι αν περάσουμε φουρτούνες,

θα τα καταφέρουμε ενωμένες.

Έλα ν’ ανοίξουμε μαζί τα ουράνια της αγάπης,

βοήθησε να γίνει αυτό!

Η αγάπη είναι σαν γροθιά

που, άμα σπάσει, δεν υπάρχει η φιλία,

η σιγουριά, η στήριξη και η αλληλοβοήθεια.

Δε θα σε ξεχάσω ποτέ.

Κεμεντζόπουλος Γιάννης – «Το τραγούδι της φιλίας»clip_image004

Το τι σημαίνει παρέα δεμένη

Θα σας πω εγώ, παιδιά.

Σημαίνει αγάπη, ευγνωμοσύνη,

Στήριξη και σιγουριά!

Σούσι Αργυρώ – «Τα 3 κουνελάκια»

Έχω τρία κουνελάκια

Μαζί με τον Αβραάμ,

Μα ποτέ δεν τα ξεχνάμε

Απ’ τη δική μας την καρδιά.

Μαζί με τον Αβραάμ παίζουμε,

Γελάμε και νιώθουμε χαρά.

Η αδελφική αλληλοβοήθεια

Στήριξη είναι και χαρά.

Όποιος δεν έχει φίλους κι αδέλφια,

Δε νιώθει σιγουριά.

Σκιαδάς Χρήστος – «Φίλε μου»

Φίλε μου, θέλω να παίζουμε μπάλα, να λέμε αστεία…

Όταν μαλώνουμε, στεναχωριέμαι.

Αν κλαις, εγώ θα σε κάνω να γελάς

Και όταν θέλεις τη βοήθειά μου, εγώ θα σε βοηθήσω.

Ο φίλος είναι αγάπη, δίνει χαρά.

Πάντα στα δύσκολα νιώθεις σιγουριά,

Στήριξη και ζεστασιά.

Αλληλοβοήθεια και όχι καβγά.

Κοκάι Αλέξανδρος – «Η φιλία»

clip_image006Μου αρέσει να πηγαίνω

με το φίλο μου στην παραλία,

Για παγωτό με τα ποδήλατα

αλλά και για ταινία.

Με το φίλο μου τον Ορφέα

είμαστε αγαπημένοι πολύ!

Όταν είμαι με τον Ορφέα και τους φίλους μου,

Μου αρέσει να παίζουμε Wii.

Μαριάνου Χριστίνα – «Το τραγούδι της φιλίας»

Εγώ με τους φίλους μου

Είμαστε φίλοι, φίλοι κολλητοί

Και αλληλοβοηθιόμαστε

Όταν χρειαστεί.

Προσφέρουμε αγάπη πολλή

Κι ευγνωμοσύνη ακόμα πιο πολλή.

Είμαστε χαρούμενοι πολύ,

Γιατί έχουμε σιγουριά

Και στήριξη από τους φίλους μας,

Όταν χρειαστεί.

Ντίνου Αλεξάνδρα – «Το τραγούδι της φιλίας»

Με τους φίλους μου μας αρέσει

Να κάνουμε γύρω γύρω όλοι

Πολύ γρήγορα και να κάνουμε

Βόλτα στην πόλη.

Να παίζουμε στην πλατεία

Και το καλοκαίρι

Να τρώμε παγωτό στην παραλία.

Αγάπη, ευγνωμοσύνη,

Χαρά και σιγουριά

Αισθάνομαι για τη Μυρσίνη,

Τη φίλη μου απ’ τα παλιά.

Κουστουμπέκη Γιάννα – «Οι φίλοι είναι πάντα μαζί»

Μαζί οι φίλοι και ποτέ δε χωρίζουν, ούτε μια στιγμή!

Με το άλογο πηγαίνουν βόλτα στην εξοχή.

Φτάνουν και κατεβαίνουν από τα άλογά τους

Και κάθονται σε κάτι πέτρες και τρώνε σάντουιτς.

Παίζουν κρυφτό όλη μέρα και ύστερα

ανεβαίνουν πάλι στα άλογα και πηγαίνουν σπίτι.

Παλαιολόγος Θοδωρής – «Οι καλύτεροί μου φίλοι»

Τα Σάββατα βγαίνω με τους φίλους μου.

Κρατιόμαστε χέρι – χέρι με αγάπη και χαρά

Και πηγαίνουμε στο μαγαζί μου.

Οι φίλοι μου είναι η Μαρία, η Αγγελική και ο Αλέξανδρος

Κι εγώ νιώθω στην καρδιά μου

Ότι είμαστε αδέρφια.

Είναι οι καλύτεροί μου φίλοι!

Σφαλαγκάκου Μαρία – «Το τραγούδι της φιλίας»clip_image008

Με τους φίλους μου παρέα

Τα περνάμε πολύ ωραία,

Όλο γέλια και χαρά!

Είμαστε μια γερή γροθιά,

Τίποτα δε μας χωρίζει πια,

Αυτό σας λέω με σιγουριά!

Σφαλαγκάκος Γιώργος – «Το τραγούδι της φιλίας»

Φιλία είναι στήριξη,

Αγάπη, σιγουριά,

Ακόμα και στα δύσκολα

Τα πάει μια χαρά.

Αχώριστοι για πάντα,

Μαζί για μια ζωή,

Αυτή η αλυσίδα

Να σπάσει δε μπορεί!

Παλαιολόγος Αλέξανδρος – «Οι φίλοι»

Αν έχεις φίλους, είσαι ευλογημένος

Και στη ζωή σου θα είσαι ευτυχισμένος.

Θα έχεις αγάπη και σιγουριά,

Στήριξη και χαρά.

Οι φίλοι σου θα είναι εκεί

Και στη χαρά μα και στη λύπη.

Όταν οι φίλοι φεύγουνε μακριά,

Τότε πονάει η καρδιά…

Όταν γυρίζουν πίσω,

Χαίρομαι και δακρύζω!

Εμένα οι φίλοι μου οι καλοί

Είναι ο Μιχάλης κι ο Θοδωρής,

Η Μαρία κι η Αγγελική.

Τριανταφύλλου Αγγελική – «Η φιλία»

Η φιλία δίνει αγάπη, χαρά και σιγουριά

Σε όλους, τους μεγάλους αλλά και στα μικρά παιδιά.

clip_image010Όλοι χρειαζόμαστε τη φιλία, την αλληλοβοήθεια

Και τη στήριξη των άλλων,

Για να νιώθουμε καλύτερα,

Όταν αντιμετωπίζουμε προβλήματα.

Αβράμ Μόνικα – «Για πάντα θα είμαστε μαζί»

Για πάντα θα είμαστε μαζί, ποτέ δε θα χαθούμε.

Ποτέ δε θα σε προδώσω και θα ‘μαστε πάντα μαζί.

Η φιλία είναι λουλούδι με ωραία μυρωδιά.

Έτσι θα ‘μαστε για πάντα,

Νιώθω χαρά μες στην καρδιά!

Όταν σε βλέπω, η καρδιά μου καίγεται από αγάπη.

Ποτέ δε θα σε ξεχάσω, πάντα θα είσαι στην καρδιά μου,

Να θυμάσαι όταν σου λέω: «Ποτέ δε θα ‘σαι μόνος!»

Θα είμαι μαζί σου κι αν συμβεί κάτι,

Δε θα σ’ αφήσω να φύγεις μακριά μου.

Η φιλία είναι ουρανός!

Νιώθω χαρά σαν ένα μπαλόνι!

Έλα να πάμε στην παραλία,

Να φάμε το παγωτό μας και να παίξουμε με το μπαλόνι μας!

Και μετά να κρατήσουμε το μπαλόνι μας

Και να πετάξουμε μαζί ψηλά

Και να ‘μαστε χαρούμενοι…

Να παίξουμε ψηλά και να κάνουμε μπάνιο στα νερά.

Αν πνιγείς, εγώ θα σε σώσω, γιατί είμαι φίλη σου,

Δε θα σ’ αφήσω να χαθείς.

Είμαι χαρούμενη μαζί σου κι η χαρά

Είναι αγάπη, μην το ξεχνάς.

Νιώθω αγάπη μέσα στη φιλία μας!

Ραγκούση Μαρία – «Οι καλύτερές μου φίλες»

Εγώ και η Αγγελική και η Αλεξάνδρα μαζί

Θα είμαστε για όλη μας τη ζωή

Φίλες κολλητές, πάντα δυνατές.

Μα κι όταν μαλώνουμε,

Τα βρίσκουμε ξανά

Και παίζουμε μαζί ήσυχα.

Κι όταν πηγαίνουμε στην πλατεία,

Που είν’ τ’ αγόρια, ο Αλέξανδρος κι ο Θοδωρής,

clip_image012Περνάμε τέλεια, νιώθω πως είναι αδέρφια μου!

Όταν βρίσκομαι δίπλα τους,

Νιώθω σιγουριά και προστασία.

Πατέλης Δημήτρης – «Ο φίλος μου»

Με το φίλο μου, το Χρήστο,

στο σπίτι παίζουμε καμιά φορά

Με τα παιχνίδια, ή πάμε βόλτα

στην παιδική χαρά.

Ο Χρήστος πήγε στην τραμπάλα

Και μετά πήγαμε στο γιαλό.

Εγώ ψάρεψα ένα μεγάλο ψάρι

Και το ‘δωσα στο φίλο μου τον πιο καλό.

Και στην πλατεία παίξαμε μπάλα

Και του ‘βαλα πολλά γκολ!

Έβαλε κι αυτός πολλά.

Ένιωσα αγάπη και χαρά!

Καπούτσου Μαρία – «Το τραγούδι της φιλίας»

Φιλία θα πει να νιώθουμε αγάπη

Για τον άνθρωπο που έχουμε δίπλα μας.

Να του δείχνουμε ευγνωμοσύνη

Και να υπάρχει αλληλοβοήθεια.

Να αισθανόμαστε χαρά και σιγουριά.

Πάντα να τον στηρίζουμε

Στις δύσκολες στιγμές αλλά και στις χαρές.

Χωρίς φιλία η ζωή

Είναι άσχημη…

clip_image014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...