Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

Αν ήμουν ψάρι στο βυθό …

clip_image002«Αν ήμουν ψάρι στο βυθό…»

Είναι ο τίτλος του προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας τη φετινή χρονιά.

Σε ένα γενικό πλαίσιο, οι στόχοι που έχουμε θέσει είναι να αποκτήσουμε ποικίλες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις γύρω από το θαλάσσιο περιβάλλον και τα οικοσυστήματα του. Να αναπτύξουμε στάσεις και συμπεριφορές, τη διάθεση και την ικανότητα ώστε να συμμετέχουμε ενεργά στην επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων που αφορούν το θαλάσσιο κόσμο.

Η θάλασσα, το υγρό αυτό στοιχείο, καλύπτει το 70% του πλανήτη μας. Αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πηγές ζωής που τρέφει χιλιάδες άτομα στον κόσμο. Εντούτοις οι άνθρωποι καθημερινά τη ρυπαίνουν. Πρέπει λοιπόν όλοι εμείς να προστατεύσουμε τους θαλάσσιους οργανισμούς, προστατεύοντας το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν. Κι εμείς που αγαπάμε τη θάλασσα, θα ασχοληθούμε μέσα από την εκπόνηση του φετινού περιβαλλοντικού προγράμματος, ώστε να τη γνωρίσουμε περισσότερο και να την προστατεύσουμε αποτελεσματικότερα.

Κριτήριο για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, που για την Στ΄ τάξη αποτελεί συνέχεια του προγράμματος της περσινής χρονιάς με τίτλο «Θάλασσα, ένα γαλάζιο θαύμα», αποτέλεσε το γεγονός ότι η περιοχή μας αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς και το σχολείο μας απέχει λίγα μόλις μέτρα από τη θάλασσα. Ολόκληρη η ζωή των παιδιών αλλά και της περιοχής γενικότερα περιστρέφεται γύρω από αυτήν. Τα παιδιά αγαπούν τη θάλασσα και οι καθημερινές παραστάσεις τους είναι άμεσα συνδεδεμένες με αυτή. Οι απορίες λοιπόν των παιδιών και η διάθεση τους να μάθουν περισσότερα για τα απέραντα γαλάζια νερά που τους περιτριγυρίζουν, καθώς και η πληθώρα εκπαιδευτικού υλικού, η ύπαρξη πολλών συναφών περιβαλλοντικών οργανώσεων, η συνεργασία με Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η δυνατότητα επισκέψεων σε θαλάσσιους χώρους και οι δυνατότητες που προσφέρει το θέμα για διασύνδεση με όλους σχεδόν τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος, οδήγησαν στην επιλογή του.

Θα γίνει προσπάθεια λοιπόν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς να προσεγγίσουμε το θέμα μας μέσα από το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής, της Λογοτεχνίας, το θεατρικό παιχνίδι, της μουσικής, μέσα από επισκέψεις και βιωματικές δραστηριότητες.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Νούλα Ελένη

Σακαρίδης Μιχάλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...