Κατά την παραμονή μας στην Κατοβίτσε της Πολωνίας συμμετείχαμε ενεργά και στο πρόγραμμα μαθημάτων του σχολείου με το οποίο συνεργαζόμαστε. Οι μαθητές παρακολούθησαν το μάθημα στην τάξη, αλλά και οι δασκάλες των υπόλοιπων χωρών διδάξανε με δημιουργικό τρόπο στοιχεία του πολιτισμού τους, όπως μύθους, τραγούδια, ήθη κι έθιμα σε σχέση κυρίως με τη θάλασσα.
Εμείς οι Ελληνίδες στην αρχή συστηθήκαμε και μιλήσαμε με λίγα λόγια για τον τόπο μας, την Αντίπαρο, τις ομορφιές της, τις ασχολίες των κατοίκων, τους ρυθμούς της ζωής κατά το καλοκαίρι και το χειμώνα, το σχολείο μας κ.λπ.
Έπειτα επιστρατεύσαμε το μύθο του Θησέα και της Αριάδνης, ο οποίος εξηγεί και την ονομασία του Αιγαίου πελάγους. Αφού δείξαμε τη χώρα μας στο χάρτη της Ευρώπης, διηγηθήκαμε στα αγγλικά την ιστορία του μινώταυρου, το φόρο «αίματος» της Αθήνας στο βασιλιά Μίνωα, τη βοήθεια της Αριάδνης προς το Θησέα και το ταξίδι της επιστροφής με το άδοξο τέλος του Αιγαία, δείξαμε στους μαθητές σχετικές εικόνες από το διαδίκτυο και τους καθοδηγήσαμε να δραματοποιήσουν το μύθο.
Μοιράσαμε λοιπόν ρόλους και με τη βοήθεια αντικειμένων της τάξης διασκεδάσαμε με τις υποκριτικές ικανότητες των μαθητών. Τους δόθηκε μάλιστα ένα κουβάρι σπάγκου, το οποίο ξετύλιξαν στην πορεία τους ανάμεσα στα θρανία, ώσπου να φτάσουν στο Μινώταυρο, να παλέψουν μαζί του και να βγουν με τον ίδιο τρόπο από τον υποτιθέμενο λαβύρινθο. Οι μαθητές παρίσταναν με μαύρο πανί την επιστροφή του καραβιού στην Αθήνα και την τραγική πτώση του Αιγαία από το βράχο του Σουνίου.
Τέλος, μοιράσαμε στα παιδιά ζωγραφιές με την πάλη Θησέα και Μινώταυρου, για να τις χρωματίσουν όπως θέλουν, υπό τη μουσική υπόκρουση νησιώτικης παραδοσιακής μουσικής με θέμα τη θάλασσα. Οι Πολωνοί μαθητές δε δίστασαν να χορέψουν μαζί μας και μάλιστα με επιτυχία, ενώ μας έκαναν αρκετές ερωτήσεις για τον τόπο μας και πώς γράφονται ορισμένες λέξεις στα ελληνικά.
Εμείς χαρήκαμε με το ενδιαφέρον που έδειξαν και την ενεργή συμμετοχή τους και οι ίδιοι φάνηκαν να απολαμβάνουν το παιχνίδι στη διδασκαλία. Άραγε στην ελληνική σχολική πραγματικότητα υπάρχουν ευκαιρίες και χρόνος για τέτοιου είδους δημιουργικές δραστηριότητες κατά τη διδασκαλία στην τάξη; Θέλουμε να ελπίζουμε πως ναι…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου