Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Επίσκεψη μαθητών και δασκάλων στην Πολωνία

Στα πλαίσια του προγράμματος Comenius «SEE THE SEA» το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο σχολείο Szkola Podstawowa nr 34 im. Mikolaja kopernika στην πόλη Katowice της Πολωνίας από τις 13/11/10 έως τις 20/11/10. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπ/κοί: 1) Καρβελά Αναστασία και 2) Ζέλκα Ελευθερία, καθώς και οι μαθητές: 1) Κανετούνης Γιώργος, 2) Μαριάνος Χρήστος, 3) Μαρινάτου Μαγδαληνή και 4) Τριανταφύλλου Άρτεμις.

clip_image002

Το ταξίδι για την Πολωνία ξεκίνησε την Παρασκευή 12/11/10. Πήραμε το καράβι για τον Πειραιά και μετά αεροπορικώς φτάσαμε στην Κρακοβία. Ήταν μια κουραστική μέρα αλλά και πολύ ωραία. Στο αεροδρόμιο μας περίμεναν οι οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν. Είχαμε πολύ άγχος πώς θα συνεννοούμαστε μαζί τους. Ευτυχώς παρόλο το άγχος και το φόβο, επικοινωνήσαμε στα Αγγλικά και όλα πήγαν καλά. Οι άνθρωποι ήταν ευγενικοί και μας φρόντισαν πάρα πολύ, σαν παιδιά τους.

Το ίδιο βράδυ μας ξενάγησαν στην πόλη τους, τη Λιγκότα.. Πήγαμε σε ένα λουνα παρκ και στις νεροτσουλήθρες. Την άλλη μέρα επισκεφτήκαμε ένα πάρκο με μινιατούρες πολλών μνημείων από όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους είδαμε και την Ακρόπολη, ενθουσιαστήκαμε και χαρήκαμε πολύ. Πήγαμε σε ένα μεγάλο κάστρο που είχε φτιάξει ένας βασιλιάς για να προστατέψει την πόλη του. Εκεί υπήρχε ένα τεράστιο πηγάδι που έπαιρναν νερό. Τώρα οι επισκέπτες ρίχνουν κέρματα και κάνουν μια ευχή. Το μεσημέρι δοκιμάσαμε τα παραδοσιακά τους φαγητά. Το απόγευμα ανεβήκαμε σε ένα βουνό. Γεμάτοι περιέργεια βάλαμε όλη τη δύναμη και τη γρηγοράδα μας. Όταν φτάσαμε στην κορυφή, είδαμε κάτι μικρά καροτσάκια σαν έλκηθρο. Μας έδειξαν το γκάζι και το φρένο. Με φόρα κατεβήκαμε με το έλκηθρο μέσα από τσουλήθρες. Ήταν καταπληκτικά. Μόλις τελειώσαμε το γύρο παρακαλούσαμε από μέσα μας να ξανακάνουμε. Η ευχή μας πραγματοποιήθηκε. Μας φώναξαν ότι έχουμε άλλους τέσσερις γύρους.

clip_image004

Τη Δευτέρα πήγαμε στο σχολείο και γνωρίσαμε τους δασκάλους. και τους μαθητές που συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα με μας. Το σχολείο ήταν μεγάλο, τριώροφο με πεντακόσιους μαθητές. Είχε γήπεδο μπάσκετ, τέννις, ποδοσφαίρου, κλειστό γυμναστήριο, οργανωμένη βιβλιοθήκη, αίθουσα μουσικής, εκδηλώσεων, εστιατόριο. Τα παιδιά μας υποδέχτηκαν με χαρά. Παρακολουθήσαμε μαθήματα και όλοι μαζί φάγαμε μεσημεριανό. Μετά πήγαμε σε ένα μουσείο με ζώα και κάναμε πικνικ στο δάσος.

Την Τρίτη κάναμε λίγο μάθημα (μαθηματικά και αγγλικά) και έπειτα μαζευτήκαμε στο κλειστό γυμναστήριο όπου έγινε η προβολή των ταινιών με θέμα τη θάλασσα που είχαμε φτιάξει εμείς οι μαθητές από όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Έγινε απονομή βραβείων και το σχολείο μας κέρδισε το τρίτο βραβείο για τις δραστηριότητες και τα παιχνίδια στη θάλασσα. Μας σύστησαν σε όλους τους μαθητές του σχολείου. Τα παιδιά του σχολείου είπαν τραγούδια και στο τέλος βγάλαμε φωτογραφίες με τους Πολωνούς συμμαθητές μας που ήταν ντυμένοι πειρατές και πειρατίνες.

Την Τετάρτη μας ξενάγησαν στην Κρακοβία. Επισκεφτήκαμε τον Πύργο της Βαβέλ, ένα τεράστιο παλάτι με πολλά δωμάτια και αίθουσες γεμάτα έπιπλα, πίνακες, όπλα, σπαθιά, πανοπλίες, κανόνια. Μάθαμε για το μύθο του δράκου που ήταν φανταστική και επισκεφτήκαμε την σπηλιά του στις όχθες του ποταμού Ουίλσον. Εκεί στην είσοδο στεκόταν πάνω σε ένα βράχο τρομερός βγάζοντας φωτιά από το στόμα του. Περπατήσαμε στην παλιά πόλη ακολουθώντας τη διαδρομή που έκανε ο βασιλιάς στον περίπατό του.

Την Πέμπτη είχαμε συνάντηση στο σχολείο και παρακολουθήσαμε μαθήματα. Έπειτα πήγαμε σε ένα μουσείο με μικρά ξύλινα σπιτάκια. Εκεί υπήρχε ένα παλιό ξύλινο σχολείο. Είδαμε πως έκαναν μάθημα και γράψαμε πάνω σε μικρούς πίνακες. Σβήσαμε με μικρά σκουπάκια που είχαν τότε και μάθαμε πως τα παιδιά υποκλίνονταν μπροστά στην κυρία τους και της φιλούσαν το χέρι .Ήταν πολύ διασκεδαστικά!

Το απόγευμα είχαν ετοιμάσει ένα πάρτι για όλους μας: δασκάλους, μαθητές και τους γονείς των παιδιών του προγράμματος. Είχαν ετοιμάσει ένα τεράστιο τραπέζι με πολλά φαγητά και γλυκά. Ξαφνικά μας είπαν πως μας είχαν ετοιμάσει μια έκπληξη. Γεμάτοι περιέργεια περιμέναμε. Άνοιξε η πόρτα και μπήκε ένας μάγος, πολύ καλός. Έκανε πολλά κόλπα και εμείς γίναμε οι βοηθοί του. Ήταν η πρώτη φορά που βλέπαμε μάγο από τόσο κοντά. Το να είμαστε οι βοηθοί του ήταν υπέροχο.! Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε πως κάνει τα νούμερά του αλλά ήταν πολύ δύσκολα! Έπειτα από αυτή την έκπληξη το πάρτι συνεχίστηκε, μαθητές, δάσκαλοι και γονείς διασκεδάσαμε με πολύ χορό και παιχνίδια!

clip_image010

Την Παρασκευή επισκεφτήκαμε το Μουσείο Zamkowe w Pszcynie, που ήταν το παλάτι της πριγκίπισσας . Ήταν τεράστιο με μεγάλα δωμάτια. Κάποια δωμάτια ήταν για τους επισκέπτες, που πήγαιναν εκεί για να κυνηγήσουν, αλλά το αγαπημένο της δωμάτιο ήταν η σάλα επειδή είχε μεγάλα παράθυρα.

Η εκδρομή μας συνεχίστηκε με ξενάγηση στο ορυχείο ασημιού. Είδαμε πως λειτουργούσε παλιά. Φορέσαμε τα προστατευτικά μας κράνη και κατεβήκαμε σαράντα μέτρα μέσα στη γη. Περπατήσαμε σκυφτοί ακολουθώντας την ίδια διαδρομή που έκαναν οι εργάτες, προχωρήσαμε μέσα στο σκοτάδι με μικρές λάμπες όπως κι εκείνοι. Ακούσαμε τον ήχο του νερού και νιώσαμε την παγωμένη ατμόσφαιρα γύρω μας. Ένα μέρος της διαδρομής το κάναμε με βάρκες.

Το Σάββατο το πρωί αποχαιρετήσαμε τις οικογένειες, τους δασκάλους αλλά και τους καινούριους μας φίλους, τον Κούμπα, τον Ματέους, την Άνια και την Πατρίτσια. Φτάσαμε στην Αθήνα, το απόγευμα πήραμε το καράβι και επιστρέψαμε στην Αντίπαρο αργά το βράδυ. Στο λιμάνι μας περίμεναν οι οικογένειές μας να μας σφίξουν στην αγκαλιά τους.

Περάσαμε αξέχαστα και ήταν μια συναρπαστική εμπειρία. Περιμένουμε με χαρά και λαχτάρα να έρθουν οι καινούριοι μας φίλοι να τους δείξουμε το νησί μας και να περάσουμε υπέροχα.