Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ισπανία

Εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο σχολείο Escoles delAteneu, της πόλης Igualada στην Καταλονία από τις 8/05 έως τις 14/05/10, στα πλαίσια του Προγράμματος Comenius με τίτλο: SEE THE SEA”.

Το Σάββατο το απόγευμα βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ήταν η πρώτη φορά που ταξιδεύαμε και ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μας. Στην αρχή πιστεύαμε ότι η απογείωση θα ήταν κάτι τρομακτικό, αλλά τελικά ήταν πολύ ωραία!

Βέβαια το ταξίδι μας είχε και τα απρόοπτά του! Εξαιτίας της έκρηξης του ηφαιστείου αναγκαστήκαμε να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Βαλένθιας και όχι της Βαρκελώνης και φτάσαμε στον προορισμό μας με λεωφορείο, ταξιδεύοντας 4 ώρες. Στην Igualada μας υποδέχτηκαν οι οικογένειες που θα μας φιλοξενούσαν στο σπίτι τους.

Την Κυριακή επισκεφτήκαμε την Βαρκελώνη, μια ξεχωριστή πόλη ανάμεσα στο βουνό και τη θάλασσα. Κάναμε βόλτα στην πόλη και ξεναγηθήκαμε στα αξιοθέατά της: στο γοτθικό κέντρο της Παλαιάς Πόλης, με τα πολυάριθμα σοκάκια, τα παμπάλαια σπίτια και τον Καθεδρικό Ναό. Περπατήσαμε στην Λα Ράμπλα το πιο διάσημο δρόμο της Ισπανίας και καταλήξαμε στο πανέμορφο λιμάνι της πόλης, όπου ο Χριστόφορος Κολόμβος ατενίζει την προκυμαία από την κορυφή μιας στήλης ύψους 60 μ., δείχνοντας το δρόμο για την Αμερική. Εντυπωσιαστήκαμε από την εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια που είναι το έμβλημα της πόλης, το μεγαλύτερο και πιο πρωτότυπο έργο του Γκαουντί.

Την Δευτέρα επισκεφτήκαμε το σχολείο, χωριστήκαμε σε ομάδες και γνωριστήκαμε μεταξύ μας. Κάναμε εργασίες, πολλές κατασκευές, παίξαμε στην αυλή, κάναμε γυμναστική και διασκεδάσαμε πολύ. Το απόγευμα μαζευτήκαμε στο Θέατρο του σχολείου και παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση από τους μαθητές, τραγουδήσαμε όλοι μαζί και ανταλλάξαμε δώρα.

Την Τρίτη το πρωί με λεωφορείο πήγαμε σε ένα Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Camp daprenentage Empuries)στην περιοχή της LEscala. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο της κατασκήνωσης και μας ενημέρωσαν για τις δραστηριότητες του τριήμερου προγράμματος που θα παρακολουθούσαμε.

Την Τετάρτη το πρωί χωριστήκαμε σε ομάδες και επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο Ullastret, τα απομεινάρια του χωριού των Ιβήρων, των παλαιότερων κατοίκων της περιοχής. Στη συνέχεια πήγαμε στα ερείπια της ελληνορωμαϊκής πόλης Εmpuries σε μια επιβλητική τοποθεσία δίπλα στη θάλασσα. Η παλιά πόλη χτίστηκε από τους Έλληνες το 600 π.χ. Στο λιμανάκι αυτής της περιοχής έφτασε η Ολυμπιακή φλόγα το 1992 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης. Περπατήσαμε στην ακτή, μιλήσαμε για την διάβρωση των βράχων, είδαμε αρχαία ερείπια μέσα στη θάλασσα, μιλήσαμε για τα ψάρια και τα πουλιά της περιοχής. Το απόγευμα στην παραλία παίξαμε ολυμπιακά παιχνίδια.

Την Πέμπτη πήγαμε σε ένα βιότοπο με πουλιά: χήνες, πελαργούς, νερόκοτες, χελιδόνια, φλαμίνγκο και ζώα: άλογα, ζαρκάδια, χελώνες κ.ά. Εκεί κάναμε διάφορες δραστηριότητες για τα πουλιά και τα ζώα, μετρήσαμε την ταχύτητα του αέρα, την υγρασία, την θερμοκρασία κ.α. κάναμε πικ-νικ στο δάσος και γυρίσαμε στην κατασκήνωση, όπου το βράδυ διοργανώσαμε ελληνικό πάρτι ντυμένοι αρχαίοι Έλληνες και Ελληνίδες. Τα παιδιά του ισπανικού σχολείου έπαιξαν θεατρικά με θέμα τους 12 θεούς του Ολύμπου.

Στο τέλος της εκδήλωσης οι εκπαιδευτικοί όλων των χωρών στεφάνωσαν τους νικητές, με στεφάνια που είχαμε φτιάξει εμείς τα παιδιά. Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ. Όμως ήταν το τελευταίο βράδυ που ήμασταν με τους νέους μας φίλους και έπρεπε να τους αποχαιρετήσουμε. Νιώθαμε λίγο περίεργα και δεν θέλαμε να τελειώσει αυτή η βραδιά.

Την Παρασκευή το πρωί ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής. Από τη μια ήμασταν χαρούμενοι που γυρίζαμε στο σπίτι και από την άλλη ήμασταν στενοχωρημένοι που αφήσαμε τους φίλους μας.

Η εκπαιδευτική αυτή εκδρομή θα μας μείνει αξέχαστη!! Είδαμε και μάθαμε πολλά πράγματα. Πώς να ταξιδέψεις χωρίς τους γονείς σου, να μιλήσεις σε μια άλλη γλώσσα, να γνωρίσεις τον τρόπο που ζουν, πώς κάνουν μάθημα κ.λ.π. Το πιο βασικό για μας είναι οι φιλίες που κάναμε.

Ευχόμαστε να μείνουμε για πάντα φίλοι και να είμαστε τυχεροί να πηγαίνουμε σε τέτοια ταξίδια.

Ευχαριστούμε τις οικογένειες που μας φιλοξένησαν και ένα μεγάλο ευχαριστώ στις κυρίες μας Ζέλκα Ελευθερία και Καρβελά Αναστασία που ήταν τόσο καλές μαζί μας και μας πρόσεχαν τόσο καλά.